اجرای آیین‌نامه جدیدِ استفاده از کیسه پلاستیک در ابوظبی
اجرای آیین‌نامه جدیدِ استفاده از کیسه پلاستیک در ابوظبی
آژانس محیط زیست ابوظبی (EAD) محدودیت هایی برای استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف در این شهر وضع کرده است که از امروز (اول ژوئن) اجرایی شد.

به گزارش«نبض انرژی» با این حال کیسه های خاصی از این ممنوعیت مستثنی شده اند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* کیسه هایی که برای حمل دارو در داروخانه ها تعیین شده اند.

* کیسه هایی که به عنوان رول برای سبزیجات، گوشت، ماهی، مرغ، غلات و نان استفاده می شوند.

* کیسه های خرید بزرگ و آنهایی که برای حمل وسایل الکترونیکی و اسباب بازی طراحی شده اند.

* چند نوع کیسه زباله

* کیسه هایی که برای حمل بسته های پستی، مجلات و روزنامه ها در نظر گرفته شده اند.

* کیسه های لباسشویی

* کیسه هایی که برای حمل و نقل گیاهان و گلها استفاده می شوند.

بازرسان آژانس محیط زیست ابوظبی در مورد آیین نامه اجرایی جدید مربوط به محصولات پلاستیکی یکبار مصرف و جایگزین های آنها در پایتخت امارات آموزش دیده اند.

این بازرسان بر اجرای ممنوعیت استفاده از کیسه های یکبار مصرف مطابق با استانداردهای فنی تایید شده توسط شورای کیفیت و انطباق ابوظبی (ADQCC) نظارت خواهند کرد.

برخی از خرده‌فروشان بزرگ اخیراً اعلامیه‌ای داوطلبانه را برای حمایت از اجرای سیاست جدید در ابوظبی و تضمین جایگزین‌ها، منابع کاربری و منابع مالی برای حمایت از حفاظت از محیط زیست امضا کرده‌اند.

این خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌ها برای هر یک از کیسه‌های پلاستیکی چند منظوره جایگزین، هزینه‌ای از مشتریان دریافت می‌کنند.

همچنین آژانس محیط زیست ابوظبی با هماهنگی سازمان‌های مربوطه، برنامه‌هایی را برای آموزش اعضای جامعه درباره اهمیت مصرف جایگزین‌های بادوام و چند منظوره برای محصولات یکبار مصرف آماده و اجرا خواهد کرد.

به گزارش خلیج تایمز، مقامات ابوظبی پیشتر اعلام کرده بودند که تصمیم برای ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف بر اساس طرحی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی در امارات معرفی شد.

منبع: ایسنا