نخستین واحد نیروگاه آریان زنجان در مدار تولید قرار گرفت/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به 71 هزار مگاوات رسید
نخستین واحد نیروگاه آریان زنجان در مدار تولید قرار گرفت/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به 71 هزار مگاوات رسید
وزیر نیرو در جریان بازدید از نیروگاه آریان زنجان، گفت: نخستین واحد گازی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی با ظرفیت 183 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “علی‌اکبر محرابیان” با اعلام این خبر، اظهار کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازیMAP2B ساخت مپنا و راندمان 54درصد در دستور کار قرار گرفته است.
وی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را 546مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی 183مگاواتی و یک واحد بخار 180مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.
وزیر نیرو حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را در حدود 260 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با سنکرون نخستین واحد گاز نیروگاه آریان زنجان به 71 هزار مگاوات رسید.
محرابیان با اشاره به سنکرون 11 واحد نیروگاهی حرارتی در کشور، افزود: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان سال 1401 واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، قشم پاسارگاد، میانرود، آریان زنجان و دو واحد ایران LNG وارد مدار شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت 488 مگاوات، گفت: همچنین تاکنون واحدهای بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روزهای پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.