مدیرعامل آبفا خوزستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر دهدز و روستاهای اطراف آن خبرداد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمدرضا کرمی نژاد در مراسم کلنگ‌زنی آبرسانی به شهر دهدز و روستاهای اطراف آن بزرگترین پروژه آبرسانی خوزستان که امروز، ۱۰ خردادماه در شهرستان ایذه انجام شد، اظهار کرد: پروژه بزرگ آبرسانی به شهر دهدز و آبرسانی به روستاهای اطراف از دریاچه سد کارون ۳ با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و با حمایت دولت سیزدهم آغاز شد.

وی افزود: مدت زمان اجرایی این پروژه ۲ سال است و این پروژه برای افق طرح ۱۴۲۵ برای جمعیت تحت پوشش ۱۸ هزار نفر اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: طول خط انتقال پروژه آبرسانی ۱۷ کیلومتر است که تامین آب آن از محل دریاچه کارون ۳ و به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است.

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به دهدز و روستاهای آن

وی با اشاره به مشخصات اجرایی پروژه تصریح کرد: این پروژه با خط لوله فولادی به قطر ۳۵۰ میلیمتر و به طول ۱۷ کیلومتر و احداث چاه و آبگیر برداشت اجرایی می‌شود.

کرمی نژاد افزود: احداث سه واحد تاسیسات مخازن و ایستگاه‌های تقویت فشار، خرید و اجرای تجهیزات الکترومکانیکال و تملک حدود ۷ هزار متر مربع اراضی تاسیسات در روند اجرایی این پروژه در دستور کار است.

مدیرعامل آبفا خوزستان به هدف اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم نگاهی خاص به مناطق محروم دارد و این پروژه با اثر بخشی تامین آب موردنیاز شهر دهدز و روستاهای پیرامون اجرا شده است.