ظرفیت نیروگاه‌های هرمزگان 19 درصد افزایش یافت/ آمادگی کامل نیروگاه‌های این استان در پیک بار تابستان
ظرفیت نیروگاه‌های هرمزگان 19 درصد افزایش یافت/ آمادگی کامل نیروگاه‌های این استان در پیک بار تابستان
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی ظرفیت نصب شده و قابل بهره‌برداری نیروگاه‌های استان در مقایسه با سال گذشته،گفت: با اتمام فصل تعمیرات تمامی نیروگاهای هرمزگان، تمام توان برای تولید برق پایدار در تابستان آماده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “رضا مهرانی” با اشاره به کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی از سوی نیروگاههای استان هرمزگان پس از پایان فعالیت‌های تعمیراتی، اضافه کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و برنامه‌های بازدید دوره‌ای واحدهای نیروگاهی سراسر استان که از نیمه دوم شهریور سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شده بود، در موعد مقرر به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به نوع فعالیت‌های انجام شده در طول این فصل از تعمیرات، خاطرنشان کرد: تعویض کورتیس ثابت و پره‌های متحرک کورتیس واحد دو نیروگاه بندرعباس، تعویض پره‌های توربین واحد سه نیروگاه خلیج فارس، اتمام نصب سیستم مدیا ایسین و انجام بازدیدهای دوره‌ای از جمله برنامه‌های تعمیراتی بوده است.
مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی ظرفیت نصب شده و قابل بهره‌برداری نیروگاه‌های استان در مقایسه با سال گذشته، افزود: این افزایش ظرفیت به میزان ۳۲۰ مگاوات برای نیروگاه پاسارگاد قشم، ۳۰۷ مگاوات برای نیروگاه کلاس اف هنگام بندرعباس، ۱۰۰ مگاوات برای نیروگاه بندرعباس و ۶۰ مگاوات نیز برای نیروگاه ایسین بندرعباس است.
مهرانی توجه به ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیازمندی‌‌های نیروگاه را جزو سیاست‌های اصلی این شرکت برشمرد و گفت: قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی همراه بوده، بنابراین تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل، ابزاری برای گذر از شرایط تحریم‌ها به ویژه در سال‌های اخیر بوده است. از این روی سیاست افزایش بهره‌وری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، مورد نظر قرار گرفت که خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه‌ها توانستیم بخش اعظم نیازهای خود را در داخل تامین کنیم.
وی با اعلام اینکه با انجام تعمیرات اساسی، کلیه واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۱ در مدار می‌باشند، از مردم هرمزگان درخواست کرد با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک، همکاران صنعت برق را در به حداقل رساندن خاموشی‌ها یاری کنند.