یک کیلووات ساعت مصرف برق را کاهش دهید ۵۰۰ تومان جایزه بگیرید
یک کیلووات ساعت مصرف برق را کاهش دهید ۵۰۰ تومان جایزه بگیرید
وزیر نیرو گفت: از ابتدای خردادماه، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه برق یعنی معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی اکبر محرابیان گفت: افرادی که اقدام به صرفه جویی می‌کنند پاداش می‌گیرند به طور مثال مشترکانی که رعایت الگوی مصرف در برق داشته باشند بابت هر کیلووات به طور متوسط 100 تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکین در صورت صرفه جویی و به ازای هر کیلووات ساعت پنج برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت 500 تومان تشویق می‌شوند.

وزیر نیرو ادامه داد: هر مشترک بخش خانگی در تابستان 300 کیلووات ساعت سهمیه مصرف دارد اگر این مشترک فقط 50 کیلو وات صرفه‌جویی کند به طور مثال سال گذشته 300 وات مصرف داشته است و امسال مصرف را به 250 وات برساند این بدان معناست که قبضی این مشترک رایگان می شود و هیچ پولی بابت برق پرداخت نمی‌کند.

محرابیان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی شده که صرفه جویی قابل توجهی از سوی ادارات دولتی و دستگاه‌ها صورت گیرد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت که اخیرا به تصویب رسیده است دستگاه‌های دولتی مکلفند در ساعات اداری حداقل 30 درصد از مصارف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند. این میزان کاهش با استفاده از تنظیم درجه حرارتی دستگاه‌های سرمایشی و عدم استفاده از نور اضافی در ساختمان‌های اداری محقق خواهد شد. در ساعات غیر اداری هم برنامه ریزی شده است که 60 درصد میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شود.

وزیر نیرو ادامه داد: مصرف برق تمامی دستگاه‌ها توسط شرکت‌های توزیع برق پایش می‌شود و از ابتدای خرداد این اقدامات شروع خواهد شد. ابتدا با تذکرات و تنظیماتی که در روی دستگاه‌های مدیریت مصرف دستگاه‌های دولتی و ادارات اعمال شده است پایش می‌شوند و به مرور نتیجه اقدامات دستگاه‌ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.