وضعیت هوای تهران «قابل قبول» است
وضعیت هوای تهران «قابل قبول» است
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران طی امروز(30 اردیبهشت)با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

به گزارش«نبض انرژی» پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا دور از انتظارنیست.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه سبب کاهش میزان غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌ دنبال دارد. با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد مورد انتظار است.

افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ را فراهم می‌کند، بااین ‌حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. این شرایط جوی تا ساعات پایانی شنبه ادامه دارد و با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می شود همچنین با احتمال حضور گردوخاک در جو، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش نبض انرژی، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.