کشف 315 دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان مریوان استان کردستان
کشف 315 دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان مریوان استان کردستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با همکاری مراجع قضایی و انتظامی، 315 دستگاه ماینر به ارزش ریالی بیش از 8 میلیارد تومان از ابتدای طرح کشفیات ماینر تاکنون در شهرستان مریوان این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “هیوا لهونیان” کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت‌های این مدیریت جهت حفظ پایداری شبکه برق بیان کرد و اظهار داشت: میزان برق مصرفی دستگاه‌های کشف شده معادل مصرف روزانه 3200 مشترک خانگی است.
وی همکاری مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع عنوان کرد و افزود: 22 درصد از مراکز کشف شده در شهرستان مریوان با استفاده از گزارش‌های مردمی شناسایی شده است که 90 درصد آن‌ها در بخش خانگی است.
لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه تنها طی چند روز اخیر بیش از 14 دستگاه ماینر در مریوان کشف و ضبط شده است، افزود: مطابق دستورالعمل ارسالی از سوی توانیر این اقدامات با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته و پرونده متخلفان جهت پیگرد قانونی تحویل نهادهای امنیتی و قضایی شده است.
وی در پایان از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز سریعا موضوع را از طریق ۳ شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرد.