‌شناسایی وضعیت‌ شهرهای کشور در حوزه‌ آب شرب/ تامین پایدار آب در 4 محور
‌شناسایی وضعیت‌ شهرهای کشور در حوزه‌ آب شرب/ تامین پایدار آب در 4 محور
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تامین آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار گفت: در گام اول سعی کردیم به شناسایی دقیق وضعیت تک تک شهرهای کشور در حوزه تامین آب شرب بپردازیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اتابک جعفری، درباره اهمیت تامین آب شرب برای مردم اظهار داشت: تامین آب شرب با سه شرط آب آشامیدنی، پایدار و بهداشتی در بالاترین استانداردهای روز برای مردم در سراسر کشور در دستور کار وزارت نیرو است و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جهت حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تامین آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار گفت: در گام ابتدایی سعی کردیم به شناسایی دقیق وضعیت تک تک شهرهای کشور در حوزه تامین آب شرب بپردازیم.

* نقشه راه فعالیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشخص است

وی افزود: این شناسایی در قالب تعیین نیاز و همچنین شرایط تامین آب شرب پایدار و بهداشتی در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شده و نقشه راه فعالیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور احصا شده است.

جعفری با بیان اینکه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی اولویت اصلی وزارت نیرو است، تاکید کرد: پس از مشخص شدن نقشه راه شرکت مهندسی آب و فاضلاب همه پروژه‌های لازم در قالب پروژه‌های مدیریت مصرف، پروژه‌های اضطراری، پروژه‌های ویژه و پروژه‌های بلند مدت به منظور تامین پایدار آب شرب بهداشتی برای هر شهر تعیین شده و هم اکنون این پروژه‌ها در دست اجرا قرار گرفته است.

* توسعه زیرساخت‌ها در کنار استفاده بهینه مردم از آب تامین مایع حیات را تضمین می‌کند

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط آبی کشور تاکید کرد: جهش در توسعه زیرساخت‌های این حوزه مطابق برنامه تعریف شده در کنار کمک مردم با ابزارهایی نظیر استفاده بهینه می‌تواند در بلند مدت تامین آب شرب بهداشتی را تضمین کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به سایر پروژه‌های مد نظر دولت به منظور ارتقای شاخص‌های آبرسانی، گفت: علاوه بر برنامه‌های تعیین شده برای شهرها، ارتقای شاخص‌های تامین آب شرب بهداشتی در روستاهای کشور در قالب برنامه‌ای تحت عنوان جهاد آبرسانی در دستور کار است که تا پایان دولت سیزدهم دسترسی به آب شرب پایدار و بهداشتی را برای مردم به 95 درصد می‌رساند.

منبع: فارس