واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج آماده بهره‌برداری است
واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: سومین واحد تصفیه‌خانه آب شماره 2 کرج که احداث آن از شهریور ماه سال 99 آغاز شد، با 850 میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “ذوالفقار مهدی‌زاده” با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ابلاغ تخصیص جدید برداشت آب سطحی از محل دو سد کرج و طالقان از 55 به 110 میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو در آبان ماه سال 1399، این شرکت برای استفاده از این تخصیص جدید، اقدام به اجرای پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه کرد.
وی افزود: واحد سوم تصفیه‌خانه آب رجایی شهر (شماره 2 کرج) با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه معادل 15  میلیون متر مکعب در سال طی مدت 18 ماه احداث شد که این مدت زمان نسبت به زمان اجرای پروژه‌های مشابه در سطح کشور، یک رکورد محسوب می‌شود.
وی جمعیت تحت پوشش واحد جدید تصفیه‌خانه را 250 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با تقویت تأمین آب شهر‌های کمالشهر، مهرشهر، رجایی‌شهر و کرج مرکزی در فصل گرم سال، تاب‌آوری خدمات تأمین آب در پیک مصرف تابستان در مناطق فوق به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: واحد اول و دوم این تصفیه‌خانه با مجموع ظرفیت 1700 لیتر بر ثانیه در سالهای 87 و 93 وارد مدار بهره‌برداری شده است.