پایان تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین/ واحد ۳ گازی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شد
پایان تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین/ واحد ۳ گازی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شد
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدرجایی قزوین از اتمام تعمیرات اساسی و RI واحد شماره 3 گازی این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “ابوالفضل موتابها” عنوان کرد: در تکمیل اجرای برنامه‌های تعمیراتی واحدهای سیزده‌گانه این نیروگاه، واحد شماره 3 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با توان نامی 123مگاوات که به‌منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید خارج شده بود، مجددا به شبکه‌ سراسری برق پیوست.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح نتایج تعمیرات واحد شماره 3 گازی گفت: در این دوره از تعمیرات و با توجه به شرایط فنی این واحد، 1487 فعالیت تعمیراتی در قالب 13 بسته و برنامه‌ تعمیراتی اجرا شد که علاوه بر تعمیرات اساسی مسیر گاز داغ و تعویض کامل قطعات اصلی آن، کمپرسورهای اصلی و کمکی هوای واحد هم با قطعات نو تعویض شدند.
موتابها افزود: مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، انجام تست‌های غیرمخربNDT، تست و بازدید الکتریکی ژنراتور، تعمیرات الکتروفن و پمپ‌های 400 ولت، استارترهای MCC بریکرهای 400ولت و6/6کیلوولت و…، از اقداماتی بود که در این برنامه تعمیراتی از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدرجایی قزوین خاطرنشان کرد: در آخرین برنامه تعمیراتی این نیروگاه، همچنین تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و تست‌های الکتریکی ترانس استیشن وترانس‌های محلی، دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات ابزاردقیق، کالیبراسیون ترانسمیترهای فلو، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظتی دمای یاتاقان‌ها به همراه بازدید و تعمیر انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیق به انجام رسید.
با پیوستن دوباره واحد شماره 3 گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق و پایان فعالیت‌های تعمیراتی در آن، این نیروگاه در پیک تابستان 1401، با آمادگی کامل به تولید برق خواهد پرداخت.