کشور نفتی خلیج فارس واردکننده انرژی می‌شود
کشور نفتی خلیج فارس واردکننده انرژی می‌شود
مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز بحرین اعلام کرد این کشور نیاز دارد برای تامین تقاضای فزاینده به انرژی در کشور، گاز طبیعی وارد کند.

به گزارش« نبض انرژی» به نقل از بلومبرگ، کوچک‌ترین تولیدکننده نفت خلیج‌فارس مجبور است برای تامین تقاضای فزاینده به انرژی به‌دنبال کاهش ذخایرش، گاز طبیعی وارد کند.
طبق گفته مارک توماس، مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز بحرین (موکت)، این کشور قصد دارد حداقل 5 یا 6 محموله گاز طبیعی مایع در 2025 وارد کند. وی گفت بحرین یک محموله گاز طبیعی مایع در 2023 وارد می‌کند تا زیرساخت‌های خود را مورد آزمایش قرار دهد و قصد دارد 3 تا 5 محموله دیگر در 2024 خریداری کند تا بتواند تقاضای فزاینده طی ماه‌های تابستان را تامین کند.
تولیدکنندگان نفت خاورمیانه مثل عربستان و امارات میلیاردها دلار برای اکتشاف منابع جدید گاز جهت توسعه بخش‌های شیمیایی و صنعتی خود هزینه می‌کنند. این دو کشور به‌عنوان اولین و سومین تولیدکنندگان بزرگ اوپک می‌توانند روزانه به‌ترتیب 12 و 4 میلیون بشکه در روز تولید داشته باشند. بحرین هم برای توسعه صنایع جدید و وابسته به گاز با همین مشکلات روبروست.

توماس در مصاحبه‌ای در روز دوشنبه در کنفرانس نفت و گاز خاورمیانه گفت بحرین در مرز بین عرضه و تقاضا قرار گرفته‌است و کاهش تولید آن را با مشکل تامین تقاضا مواجه می‌کند، مگر این‌که در فکر توسعه منابع جدید باشد.
شرکت نوگا به‌دنبال یک مشاور مستقل مالی برای بررسی ساختار بدهی کسب‌وکارهای مرتبط با نفت کشور است تا مشخص شود آیا نیاز به فروش سرمایه برای تامین مالی این پروژه‌های جدید دارد یا نه.
وزیر انرژی بحرین در همین کنفرانس گفت دولت در فکر یک استراتژی است تا منابع مالی لازم برای رشد صنعت را بدست آورد. این تصمیم پس‌از آن گرفته‌شده که عربستان سهام شرکت آرامکو را به فروش رساند و ابوظبی هم بخشی از سرمایه‌های نفتی خود را در بازار بورس ارائه داد.

منبع: تسنیم