بازدید معاون وزیر نیرو از نیروگاه بندرعباس/ تاکید بر استفاده از ظرفیت کامل این نیروگاه حرارتی در پیک تابستان
بازدید معاون وزیر نیرو از نیروگاه بندرعباس/ تاکید بر استفاده از ظرفیت کامل این نیروگاه حرارتی در پیک تابستان
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با حضور در نیروگاه بندرعباس، از روند آمادگی واحدهای این نیروگاه بازدید کرد.

به گزارش«نبض انرژی»  “محسن بختیار” صبح امروز با حضور در نیروگاه بندرعباس، از تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان و متخصصان این واحد نیروگاهی و اتصال به شبکه سراسری برق، قدردانی و تاکید کرد که در پیک تابستان امسال، با توجه روند رو به رشد تولید واحدها، از توان کامل ظرفیت این نیروگاه در پیک تابستان استفاده شود.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، نیروگاه بندرعباس را حساس‌ترین و مهمترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور عنوان کرد و افزود: این نیروگاه ظرفیت آن را دارد که به مرز تولید 1100 مگاوات برسد و با توجه به مذاکراتی که با شرکت گاز صورت گرفته و استفاده از گاز تخصیصی، این مشکل بزودی برطرف شده و این نیروگاه می‌تواند از تمام ظرفیت خود برای تولید استفاده کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 90 درصد تعمیرات اساسی و نیمه اساسی، توسط متخصصان داخلی و بومی این نیروگاه انجام می‌شود و خروج‌های اضطراری به حداقل رسیده، این اطمینان حاصل شده که در سال جاری شاهد تولید پایدار و مستمر برق در سطح کشور باشیم.
بختیار با بیان اینکه استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و همه شرکت‌های مادر ملزم به استفاده از این توانمندی در جهت بالا بردن ظرفیت تولید هستند، گفت: نمونه بارز آن واحد 320 مگاواتی شماره 2 بخار نیروگاه بندرعباس بوده که به طورکامل و بر اساس تکنولوژی و توان داخل به بهره‌برداری رسیده و صرفه‌جویی ارزی را به دنبال داشته است.
نیروگاه بندرعباس دارای چهار واحد 320 مگاواتی بخار و دو واحد گازی 25 مگاواتی است که خود را با تمام توان، برای پیک تابستان 1401 آماده می‌کند.