تفاهم‌نامه رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت مناطق مرکزی امضا شد
تفاهم‌نامه رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت مناطق مرکزی امضا شد
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به‌منظور فع نیازهای فناورانه این مجموعه با پارک علمی و نوآوری نفت و گاز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش«نبض انرژی»  تفاهم‌نامه رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حاشیه آخرین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سوی مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت و سید اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز امضا شد.

مهدی حیدری، مدیرعامل نفت مناطق مرکزی با اشاره به وظیفه ذاتی پارک‌های علمی و فناوری گفت: پارک‌ها محلی برای تجمع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مراکز علمی هستند و در واقع این پارک‌ها تسهیل‌کننده ارتباط بین شرکت‌های علمیاتی و مراکز دانش‌بنیان هستند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای همکاری و همراهی متقابل با پارک نوآوری و فناوری تصریح کرد: برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های عملیاتی، پارک‌ها ابتدا باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند و در ضمن ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تسهیل کنند.

سید اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز ضمن ابراز خرسندی از بالا رفتن توانمندی شرکت‌های داخلی گفت: شرکت‌های داخلی به جایی رسیدند که در کلاس جهانی فعالیت می‌کنند و این افتخاری برای کشور است.

وی به همکاری‌های پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و شرکت نفت مناطق مرکزی در گذشته اشاره کرد و گفت: با تأکید مقام معظم رهبری در مسیر دانش‌بنیان شدن شرکت‌های عملیاتی می‌توانیم با ایجاد یک شبکه توانمند نیازهای فناورانه شرکت‌ها را رفع کنیم.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز افزود: باید در این مسیر آنقدر پیش برویم که ابتدا فاصله را با تراز منطقه کم کنیم و بعد به کلاس جهانی برسیم و ان‌شاءالله روزی برسد که در عرصه بین‌المللی بتوانیم خود ارائه‌دهنده دانش فنی باشیم.

کفایتی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه آغازی برای کارهای دانشی باشد تا بتوانیم دانشگاه‌ها را در بحث دانش‌بنیان وارد کنیم و روزی برسد که شاهد تعداد بالایی از این شرکت‌ها در مجموعه صنعت نفت باشیم و در کنار صادرات خدمات و تولیدات، دانش را به عرصه جهانی عرضه کنیم