اجرای ۲۵ طرح عظیم با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری تا پایان سال‌جاری/ امضای ۵۰ قرارداد به ارزش ۱۶.۷ میلیارد دلار
اجرای ۲۵ طرح عظیم با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری تا پایان سال‌جاری/ امضای ۵۰ قرارداد به ارزش ۱۶.۷ میلیارد دلار
وزیر نفت گفت: تا پایان سال ۲۵ طرح عظیم با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری آغاز خواهد شد که در زمینه افزایش تولید، تامین امنیت انرژی، ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش هستند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جواد اوجی وزیر نفت، در مراسم آغاز به کار بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت نفت میثاق سالانه فعالان داخلی و خارجی است، اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های نفت جهان است. ترسیم برنامه صنعت نفت امکان برنامه‌ریزی برای آینده را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شعار نمایشگاه امسال، «صنعت نفت دانش‌بنیان؛ تولید ایرانی، صادرات جهانی» است، گفت: در این راستا اولویت‌ها و دیدگاه‌های صنعت نفت ترسیم شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: اولین مورد که جزو برنامه‌های اصلی وزارت نفت است، دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و توجه به ساخت داخل است که در همه دنیا نیز صنعت نفت جهان محل توسعه بسیاری از فناوری‌های جدید است.

حضور ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان  در نمایشگاه نفت

وی ادامه داد: حضور بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و پارک فناوری در این نمایشگاه نشان از جدیت وزارت نفت است.

اوجی با بیان اینکه انتخاب شعار سال به نام تولید دانش‌بنیان اشتغال آفرین نیز مسئولیت وزارت نفت را بیشتر کرده و این رویکرد شعاری نیست، گفت: وزارت نفت برنامه و احکام موردنیاز برای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در صنعت نفت را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه کرده که به‌زودی به تصویب هیات وزیران می‌رسد و برنامه وسیعی برای افزایش تولید دانش‌بنیان کردن و اشتغال در دستور کار است.

وزیر نفت افزود: در دولت سیزدهم فراخوانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان منتشر شد که ۳۰۰ شرکت در این فراخوان در زمینه‌های اولویت‌دار و اشتغال آفرین مانند بهینه‌سازی، احیای چاه‌های کم بازده و توسعه زنجیره ارزش مشارکت کردند.

به گفته وی، تکمیل زیست‌بوم فناوری نفت به دنبال فعال کردن مراکز نوآوری در کنار دانشگاه‌ها و توسعه پارک‌های فناوری در دستور کار است.