اوکراین گاز صادراتی به اروپا را قطع می کند
اوکراین گاز صادراتی به اروپا را قطع می کند
اوکراین اعلام کرده به صورت اضطراری یک سوم از صادرات گاز روسیه به اروپا توسط خط عبوری از این کشور را قطع می کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، دولت آلمان اعلام کرده به خاطر مسائل جدی یک سوم از صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله عبوری از خاک اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ از امروز قطع می‌کند. شرکت گازپروم اما ادعا کرده که هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد.

شرکت گازپروم روسیه که بازوی صادرات گاز این کشور به شمار می‌رود در بیانیه خود آورده که هیچ استنادی برای وجود مانع یا موضوع جدی در تداوم صادرات گاز به روسیه از منطقه لوگانسک اوکراین دریافت نکرده است.

اوکراین گفته؛ دلیل توقف یک سوم از صادرات گاز روسیه به اروپا حضور نیروهای روسیه بوده و این اقدام را‌‌‌‌‌‌‌‌ از همین امروز انجام خواهد داد. شرکت خدمات ترانزیت گاز اوکراین از دیروز اعلام شرایط فورس ماژور کرده و اعلام کرده که ادامه انتقال گاز از طریق ایستگاه تقویت فشار واقع در منطقه لوگانسک غیرممکن است.

طرف اوکراینی ادعا کرده که از امروز به خاطر اخلال در عملکرد ایستگاه تقویت فشار واقع در منطقه لوگانسک توسط نیروهای روسی از ساعت 7 امروز به وقت محلی، دریافت گاز از این ایستگاه ارتباطی را‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا واقعا اوکراین این اقدام را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده یا جریان گاز همچنان برقرار است.

منبع: فارس