وزیر نیرو با معاون نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد/ تاکید دو طرف بر توسعه روابط دو کشور
وزیر نیرو با معاون نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد/ تاکید دو طرف بر توسعه روابط دو کشور
وزیر نیرو با معاون نخست وزیر ارمنستان در شهر ایروان دیدار و دو طرف طی دیدار دور اول بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان شب گذشته پس از ورود به شهر ایروان با استقبال گرم “مهر گریگوریان” رئیس ارمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و معاون نخست وزیر ارمنستان جلسه هماهنگی اولیه را در حاشیه ضیافت شام با حضور تعدادی از مقامات ارشد دو کشور تشکیل دادند.
در این جلسه که با حضور تعداد زیادی از معاونان وزرا، مقامات ارشد، سفرا و نمایندگان مجلس دو کشور برگزار شد، موضوعات اصلی و کلیدی که نقشی اساسی در توسعه روابط دو کشور دارند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه دو طرف هدف از برگزاری اجلاس هفدهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان، توسعه واقعی روابط دو کشور عنوان کردند و طرفین بر جدیت خود در اجرایی کردن مصوبات و موضوعات مهم مورد نظر دو کشور تاکید کردند.
از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه می‌توان به ترانزیت، حمل و نقل و تسهیل تبادل کالا و تجارت بین دو کشور و همکاری گسترده‌تر در حوزه انرژی اشاره کرد که با حضور معاونان وزرای دو کشور تصمیمات مناسبی در این خصوص گرفته شد.
همچنین مقرر شد هفته آتی وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت سرزمین ارمنستان به همراه معاون انرژی ذی‌ربط برای پیگیری موضوعات حوزه انرژی به ایران سفر کنند.