“گندم” پیشتاز سطح زیرکشت قراردادهای زمستانه در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان
“گندم” پیشتاز سطح زیرکشت قراردادهای زمستانه در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان
از ابتدای فصل قراردادهای زمستانه، قرارداد آب بیش از 23 هزار هکتار محصول گندم در امور مشترکین شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مدیر امور مشترکین شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: در این مدت سطح زیر کشت قرارداد آب بهای محصولات راهبردی چغندرقند و کلزا به ترتیب 4 هزار و 500 هکتار و 3 هزار و 300 هکتار گزارش شده است.
“محمد رضا سپهری” سایر محصولات عمده زمستانه در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان را ذرت علوفه‌ای، سبزی، هویج،کاهو، جو، پیاز و کلم اعلام کرد و گفت: کل قراردادهای آب بهای انواع محصولات زمستانه تاکنون، 50 هزار و 976 هکتار است.
به گفته وی با توجه به تعطیلات روزهای گذشته عقد قرارداد محصولات زمستانه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده و کشاورزان شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان فقط در مهلت یاد شده می‌توانند نسبت به ثبت قرارداد آب بهای خود اقدام کنند.
سپهری سطح زیر کشت قراردادهای سالانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان شامل باغات میوه، گل رز، گل فصلی، گیاهان داروئی و یونجه را بیش از 2 هزار و 472 هکتار اعلام کرد و گفت: عقد قرارداد آب محصولات سالانه در سال جاری، پس از اعلام سازمان آب و برق خوزستان در نیمه دوم خرداد ماه انجام می‌شود.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وسعتی حدود ۱۸۰ هزار هکتار برعهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.