عملیات اجرایی پروژه آبرسانی پیامبر رحمت (ص) به روستای آبشکی شهرستان مشهد آغاز شد
عملیات اجرایی پروژه آبرسانی پیامبر رحمت (ص) به روستای آبشکی شهرستان مشهد آغاز شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در ادامه پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد، با مشارکت و به همت گروه جهادی با عنوان خیرین آبرسان، عملیات اجرایی پروژه پیامبر رحمت (ص) به روستای آبشکی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “حسین اسماعیلیان” در آئین آغاز پروژه آبرسانی به روستای آبشکی با تاکید بر اهمیت موضوع وقف آب در ارتباط با روستای آبشکی بیان کرد: روستای آبشکی یکی از روستاهایی است که فاقد هرگونه امکانات و تاسیسات آبی است و آبِ تنها قنات این روستا هم کیفیت قابل قبولی ندارد و با توجه به اینکه اعتباری برای آبرسانی به این روستا وجود نداشت، طی یک اقدام خداپسندانه و به تبعیت از نیاکانمان که قدر و اهمیت زیادی برای آب قائل بوده‌اند، به همت گروه جهادی عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای آبشکی با نام مبارک پیامبر رحمت(ص) آغاز خواهد شد تا مردم این روستا نیز از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شوند.
اسماعیلیان اظهار کرد: از ابتدای سال 1399 که مسئولیت آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد به این شرکت واگذار شد از 350 روستا، آبرسانی به 222 روستا بر عهده آبفای مشهد قرار گرفت و مابقی روستاها نیز با عنوان غیرتحت پوشش و اصطلاحا به صورت خودگردان آبرسانی می‌شدند.
وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب مشهد تحت پوشش قراردادن تمامی روستاهای حوزه مشهد است، بر همین اساس شاخص برخورداری از آب شرب از 82 درصد در سال 1399، به 92 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 40 روستا به دلایل مختلف تحویل این شرکت نشده‌اند خاطرنشان کرد: با مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی شده و صورت گرفته  امیدواریم بخش مهمی از مشکلات کمبود آب در روستاها و شهرستان مشهد مرتفع شود.
مدیریت آب و فاضلاب منطقه 5 شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: وضعیت کم‌آبی و خشکسالی که با آن رو به رو هستیم، مشکلات روستاها را چندبرابر کرده و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.
“عباس اسحاقیان” در خصوص روستای آبشکی اظهار داشت: با توجه به اینکه در روستای مذکور هیچ گونه تاسیسات و امکانات برای آبرسانی وجود نداشت بعد از تحویل‌گیری این روستا در اولین اقدام توسط دفتر مدیریت بحران این شرکت تعداد دو مخزن آب شرب در روستا مستقر شد و پس از آن نیز با جلسات متعددی که با متولیان روستا و نیز استانداری خراسان رضوی و سایر نهادهای مربوطه داشتیم، تصمیم بر آن شد تا آبرسانی برای این روستا که هیچ‌گونه اعتباری برای آن دیده نشده با استفاده از ظرفیت خیرین صورت بگیرد.
وی در ادامه گفت:  برآورد اولیه برای آبرسانی به این روستا حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است که در گام اول اجرای شبکه توزیع روستا توسط خیرین گرانقدر تامین اعتبار می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: عملیات اجرایی شبکه توزیع آب در روستای آبشکی با حضور حدود  200 نفر از اهالی، اعضای شورای روستا و اصحاب رسانه، توسط خیرین، مدیرعامل شرکت آبفای استان و مدیریت آب و فاضلاب منطقه 5 آغاز شد که در این راستا حفر یک حلقه چاه، احداث مخزن، اجرای شبکه توزیع و کنتورگذاری انشعابات در بازه زمانی 45 روز انجام خواهد شد.