خسارت 240 میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی
خسارت 240 میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی میزان خسارت سیل اخیر به تاسیسات آب 12 شهرستان را 240 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش«نبض انرژی»  “رضا یاقوتی‌نیا” با بیان اینکه در جریان این حادثه طبیعی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع و منابع تامین آب 100 روستا و دو شهر در شهرستان‌های گناباد، فریمان، قوچان، فیروزه، کلات، تربت‌حیدریه، خوشاب، چناران، نیشابور، تایباد،  باخرز و جوین  دچار خسارت و یا قطع موقت آب شد، افزود: با تلاش بی‌وقفه اکیپ‌های رفع اتفاق، آب شرب پایدار سالم و بهداشتی در تمام نقاط آسیب دیده برقرار شده است.
وی بیشترین خسارت ناشی از سیل را مربوط به شهرستان گناباد دانست که به دلیل حجم و نوع سیلاب، هزار متر خطوط انتقال ۵۰۰ و ۴۰۰ و هزار متر شبکه توزیع خسارت دید و ضمن افت فشار در 20 درصد شهر، سیلاب به خط انتقال فاضلاب به طول 10 کیلومتر وارد و باعث  پرشدن ۲۰۰ منهول شد.
وی اظهار داشت: در شهرستان تایباد شبکه توزیع و خطوط انتقال 25 روستا، در شهرستان باخرز 25 روستا، در شهرستان فریمان 19 روستا به علاوه جاده‌های دسترسی و در شهرستان قوچان 11 روستا و تصفیه‌خانه آب این شهر تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت.
وی از تربت حیدریه به عنوان شهرستان بعدی که در جریان سیلاب اخیر خط انتقال آب یک مجتمع هفت روستایی دچار شستگی و قطع جریان آب در محدوده روستای “حصار جلال” شد نام برد و افزود: همکاران اکیپ عملیاتی موفق به رفع اتفاق شدند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های نیشابور هم چهار روستا، خوشاب یک روستا و در فیروزه هزار متر از خط انتقال چهار روستا تحت تاثیر سیل قرار گرفت و تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی با بستر نیزار این شهرستان آسیب دید که با همت همکاران، مشکلات رفع و خدمات آبرسانی برقرار شد.
به گفته وی، خطوط انتقال سه روستا شهرستان مرزی کلات و خط انتقال آب روستای “بهمن جان” شهرستان چناران که به دلیل سیلاب از مدار خارج شده بود، مجددا لوله‌گذاری شد و روستائیان از آب شرب برخوردار شدند.
یاقوتی نیا با بیان اینکه بارش‌های شدید، خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی “برغمد” شهرستان جوین را هم دچار آسیب دیدگی کرد، از آبرسانی سیار با اعزام دو دستگاه تانکر از بجستان و تربت حیدریه به گناباد و ارسال تانکر از نیشابور به خوشاب خبر داد و افزود: در شهرستان کلات به علت سخت‌گذر بودن مسیر، نسبت به توزیع آب بسته‌بندی اقدام شد.