آیا دولت برنامه‌ای برای بازسازی و نوسازی تجهیزات نفتی دارد؟
آیا دولت برنامه‌ای برای بازسازی و نوسازی تجهیزات نفتی دارد؟
کارشناس انرژی گفت: صنعت نفت نیاز به سرمایه‌گذاری و نوسازی و بازسازی تجهیزات دارد، متاسفانه طی چند سال گذشته به این مهم توجه نشده است بنابراین دولت برای تداوم حیات صنعت نفت باید تدابیری را اتخاذ کند.

مصطفی گودرزی

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» صنعت نفت یکی از صنایع استراتژیک کشور‌ها به شمار می‌رود به گونه توجه به این صنعت می‌تواند بخشی از گره‌ها و مشکلات اقتصادی را باز کند.
براساس این گزارش برای اینکه این صنعت سرپا بماند نیاز به سرمایه‌گذاری دارد متاسفانه بسیاری از تجهیزات نفتی و پالایشگاهی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در شرف از بین رفتن است.
ناگفته نماند که امروزه با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به چرخه تولید تجهیزات کلیدی بخشی از این مشکلات کاسته شده است، اما این شرکت‌ها نیاز به حمایت و تسهیلات دارند تا بتواند به مرحله توسعه پیشرفت خود دست پیدا کنند.

میلاد امامی کارشناس انرژی معتقد است صنعت نفت نیاز به سرمایه‌گذاری و نوسازی و بازسازی تجهیزات دارد. باید گفته طی چند سال گذشته و حتی چهار دهه گذشته عملا سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت نفت و گاز صورت نگرفته است و اگر اکنون گفته می‌شود که با برداشته شدن تحریم‌ها می‌توانیم به تولید قبل بازگردیم، به دلیل تلاشی است که همکاران صنعت نفت با تمام قوا داشته و توانستند وضعیت را حفظ کنند.

براساس این گزارش وی معتقد است که برای بهتر شدن شرایط نیاز به سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و مدیریت شرکت‌های بین المللی داریم؛ اما تا زمانی که امکان استفاده از خدمات بزرگ دنیا را نداشته باشیم، تصور اینکه میزان تولید نسبت گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کند، تقریبا دور از ذهن است.

وی تأکید کرد: دولت باید منابع لازم را برای بهینه‌سازی و نوسازی تجهیزات نفتی و پالایشگاهی در نظر بگیرد تا بتواند بخشی از این موانع را برطرف سازد. همچنین با هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها چرخه صنعت به گردش در می‌آید. حال باید دید که دولت برای این شرکت‌ها و نجان صنعت نفت چه تدابیری را اندیشیده است.