چرا مصوبات شورای گفتگو درباره افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG اجرا نمی‌شود؟
چرا مصوبات شورای گفتگو درباره افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG اجرا نمی‌شود؟
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی CNG کشور با بیان اینکه طبق مصوبه سال ۹۷ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزایش کارمزد ضوابط فنی باید از ۲۰ تومان به ۳۱ تومان اعمال می‌شد، گفت: با گذشت چند سال از این مصوبه این کارمزد ضوابط فنی ۲۰ تومان به جایگاه‌های سوخت پرداخت می‌شود و این در حالی است که این کارمزد در سال ۱۴۰۰ باید ۶۰ تومان و امسال نیز ۷۵ تومان پرداخت می‌شد که این اقدام انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از مشکلاتی که جایگاه‌های سی ان جی کشور با آن مواجه هستند موضوع افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌ها است که این امر مهم با وجود گذشت چندین سال هنوز اجرایی نشده است.
در همین راستا اردشیر دادرس رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور گفت: سال ۹۷ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزایش کارمزد ضوابط فنی را از ۲۰ تومان به ۳۱ تومان مصوب کردند و مقرر شد سالانه ۲۵ درصد به این کارمزد افزوده شود با این حال همچنان همان کارمزد ضوابط فنی ۲۰ تومان به جایگاه‌های سوخت پرداخت می‌شود و این در حالی است که این کارمزد در سال ۱۴۰۰ باید ۶۰ تومان و امسال نیز ۷۵ تومان پرداخت می‌شد که این اقدام انجام نشده است.
وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص پرداخت سال ۹۴ و ۹۵، جایگاه‌ها از این محل ۶۴۰ میلیارد تومان از دولت قبل طلبکار هستند. همچنین در مجموع دولت گذشته بابت طرح هوشمندسازی، بدهی سال ۹۴ و ۹۵ و همچنین مابه التفاوت کارمزد فنی مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به جایگاهداران بدهکار است که باید در قبوض سال ۱۴۰۱ محاسبه شود در غیر این صورت جایگاهداران شکایت خود را به دیوان عدالت اداری خواهند برد.
رییس انجمن جایگاه داران سی ان جی تصریح کرد: بنابراین با یک کارمزد نمی‌توانیم تمامی مشکلات جایگاه‌داران را حل کنیم. ضمن اینکه معافیت مالیات برارزش افزوده و مالیات برعملکرد در داخل جایگاه‌ها باید اعمال شود چرا که این مالیات در استان‌های مختلف متفاوت است و این موضوع برای جایگاه‌داران یک هزینه سربار مضاعفی دارد.