تحریم؛ بی اثر بر توسعه طرح های نفتی
تحریم؛ بی اثر بر توسعه طرح های نفتی
به گزارش نبض انرژی ،کارشناسان داخلی توان مقابله با تحریم ها را دارند و این محدودسازی ها سرعت توسعه پروژه های نفتی را کاهش نمی دهد.

«حمید بورد» امروز (یکشنبه) به گزارش نبض انرژی ،درباره روند توسعه طرح های نفتی پس از بازگشت تحریم های آمریکا افزود: از زمان وضع تحریم ها تاکنون در برنامه های ما برای بخش های مختلف مانند توسعه، نگهداری و تعمیر پروژه ها تغییری رخ نداده است.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره که مسوولیت توسعه و تولید از میدان های دریایی خیلج فارس را بر عهده دارد، تصریح کرد: تاکنون حتی یک بشکه از تولید نفت ما به علت مشکلات فنی ناشی از تحریم کاسته نشده است.
بورد تاکید کرد باید به توان متخصصان داخلی باور داشت و در بخش بالادستی مانند حفاری و توسعه، تخصصی کافی در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: شاید در بخش سرمایه گذاری موانعی وجود داشته باشد اما در بخش فنی و تخصصی، کارشناسان ایرانی در دنیا و منطقه حرف زیادی برای گفتن دارند.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران یادآور شد: تخصص بالای کارشناسان نفتی ایران ناشی از ویژگی های پیچیده میادین و مخازن نفت و گاز کشورمان است که باعث شده تجربه آنها بالا برود.
بورد ادامه داد: حتی کارشناسان نفتی آمریکایی نیز گفته اند هر فردی که بتواند مخازن نفتی ایران را حفاری کند، معنایش این است که در همه مناطق دنیا قادر به حفاری مخازن نفتی است.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خودکفایی رسیدیم، اضافه کرد: در بخش های مربوط به سرمایه گذاری و فناوری، موانعی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: قرار است حدود 6 میلیارد دلار برای طرح های نگهداشت تولید سرمایه گذاری شود که همه آنها توسط شرکت ها و کارشناسان ایرانی خواهد بود.
به گزارش نبض انرژی، رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت امسال اعلام کرد همه تحریم ها علیه ایران بازمی گردد.
بررسی ها نشان می دهد در میان تحریم های اعمال شده، نوک حملات به سوی صنعت نفت نشانه گرفته شده است، زیرا آمریکا بخوبی می داند نفت مهمترین منبع تامین درآمدهای ارزی کشور است.
آمریکا تلاش می کند علاوه بر فروش و صادرات نفت، سرمایه گذاری در پروژه های توسعه صنعت نفت را نیز محدود کرده و مانع سرمایه گذاری و توسعه میدان های نفت و گاز کشورمان شود.

 

  • منبع خبر : ایرنا