۶۴ درصد حجم مخازن سدهای خوزستان خالی است
۶۴ درصد حجم مخازن سدهای خوزستان خالی است
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم مفید مخازن استان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۳۶ درصد بوده و ۶۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» عباس صدریان فر با اعلام خالی بودن ۶۴ درصد حجم مخازن سدهای خوزستان، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامساعد بارش‌های صورت‌گرفته در بالادست سدهای استان در حال حاضر حجم مفید مخازن استان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب معادل ۳۶ درصد بوده و ۶۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است.

به گزارش نبض انرژی به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، وی با بیان اینکه در بین سدهای استان وضعیت موجودی منابع آب سد کرخه از سایر سدها بحرانی‌تر است، افزود: میزان ورودی این سد از ابتدای سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است که با در نظر گرفتن این موضوع از یک سو و قرار گرفتن در دومین سال خشکسالی پیاپی در این حوضه آبریز، کاهش قابل توجهی در ذخایر آب این سد ایجاد شده است و در حال حاضر سطح آب مخزن سد کرخه نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۰ متر پایین‌تر و از نظر حجم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب کمتر است. همچنین حجم باقیمانده قابل بهره‌برداری از سد کرخه ۲۷۰ میلیون متر مکعب است.

صدریان فر گفت: با توجه به اهمیت تامین نیاز آب شرب مردم و شرایط خشکسالی شدید حاکم بر حوضه‌های منتهی به استان، تامین آب شرب با کیفیت را در دستور کار قرار دادیم و چندین طرح ضربتی با همکاری شرکت آبفای استان در راستای اتصال تمامی تاسیسات آب شرب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان به منبع پایدار طرح آب شرب غدیر را آغاز کردیم .

وی ایجاد اتحاد و همدلی مردم و مسئولین جهت برون رفت از شرایط موجود را ضروری دانست و گفت: چه در سال‌های دفاع مقدس و چه در شرایط خشکسالی و سیلاب همواره اتحاد مردم و مسئولین دستاوردهای بزرگی را خلق کرده است که امیدوارم در شرایط پیش رو نیز با اتحاد و همدلی بتوانیم از شرایط سخت آینده گذر کنیم.