عدم حمایت دولت واردات بنزین را درپی دارد
عدم حمایت دولت واردات بنزین را درپی دارد
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان CNG و صنایع وابسته استان تهران گفت: مصرف ۲۵ میلیون متر مکعب CNG معادل مصرف ۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور است، اگر توزیع CNG در کشور متوقف شود باید معادل این میزان بنزین در جامعه توزیع شود و با توجه به افزایش مصرف و رسیدن تولید و مصرف بنزین به یکدیگر، ۲۵ میلیون لیتر بنزین باید وارد شود.

اردشیر دادرس رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان CNG و صنایع وابسته استان تهران، در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» با اشاره به اینکه وضعیت جایگاه‌های CNG در کشور در شرایط مناسبی نیست و هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه سالانه تمام مشکلات این جایگاه‌ها را به گوش مسئولان دولت و مجلس رسانده می‌شود؛ اما متاسفانه هیچگونه اتفاقی در خصوص رفع موانع و مشکلات جایگاه‌های CNG رخ نمی‌دهد بلکه هر ساله برمشکلات و چالش‌های آن‌ها افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف ۲۵ میلیون متر مکعب CNG معادل مصرف ۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور است، اگر توزیع CNG در کشور متوقف شود باید معادل این میزان بنزین در جامعه توزیع شود و با توجه به افزایش مصرف و رسیدن تولید و مصرف بنزین به یکدیگر، ۲۵ میلیون لیتر بنزین باید وارد شود.

دادرس ادامه داد: هم‌اکنون قیمت هر لیتر بنزین بالای ۹۰ سنت است و اگر ۳۶۵ روز سال را در نظر بگیریم رقم واردات بنزین با حذف CNG از سبد سوخت کشور معادل ۸ میلیارد دلار در سال خواهد بود. در حالی که اگر تنها ۱۰ درصد از این میزان برای حمایت از صنعت CNG در نظر گرفته شود، علاوه بر جلوگیری از واردات بنزین می‌توان سهم CNG را از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش داد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور حدود ۴ میلیون لیتر گازوئیل نیاز دارد، در این بخش نیز صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد.