برای اصلاحات اساسی در اقتصاد حاضریم از آبروی خود هزینه کنیم
برای اصلاحات اساسی در اقتصاد حاضریم از آبروی خود هزینه کنیم
رئیس‌جمهوری گفت: مصمم هستیم اصلاحات ساختاری را در حوزه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، مالیاتی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهیم و در روند اجرای آن آمادگی داریم از آبروی خود هزینه کنیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی عصر یکشنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در نشست مشترک دولت و مجلس با ضروری شمردن انسجام و همدلی قوای سه‌گانه برای غلبه بر مشکلات کشور گفت: دولت با فعالیت‌های خود نشان داده که برای حل مسائل و مشکلات مصمم است و در چند ماه گذشته اقدام‌های خوبی انجام شده است.

وی همکاری و هماهنگی کامل با مجلس را ضروری خواند و افزود: دولت از نظارت و پیگیری‌های مجلس استقبال می‌کند و از همین رو به همه وزیران بارها تأکید کرده‌ام که نهایت همکاری و مساعدت را با مجلس داشته باشند، در عین حال لازم است نمایندگان هم نسبت به الزام‌ها و فرآیندهای امور اجرایی توجه داشته باشند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نمایندگان در تقویت عملکرد وزارتخانه‌ها و روحیه دادن به وزیران نقش مهمی دارند، تصریح کرد: اگر وزیری به‌دلیل بعضی از سخنان روحیه خود را از دست بدهد، آن وزیر نمی‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد و در این صورت این کشور است که از این ناحیه خسارت می‌بیند.

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت با اراده و تصمیم جدی به‌دنبال انجام اقدام‌های شجاعانه به‌ویژه در حوزه اصلاحات اقتصادی است، اظهار کرد: مصمم هستیم اصلاحات ساختاری را در حوزه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، مالیاتی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهیم و در روند اجرای آن آمادگی داریم از آبروی خود هزینه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت هرگز گرفتار حاشیه نخواهد شد، گفت: امروز مردم از همه ما انتظار دارند که مشکلات کشور را برطرف کنیم، بنابراین کوچک‌ترین حرف و اقدامی که مردم را ناامید کند، گناهی نابخشودنی است.

در این نشست معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیران نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنانی دستاوردها و اقدام‌های دولت را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

در این نشست همچنین رئیس کمیسیون‌های انرژی، صنایع و معادن، اجتماعی، اقتصادی، جهش و رونق تولید، کشاورزی و فرهنگی در سخنانی با قدردانی از اهتمام دولت برای تقویت همکاری با مجلس دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.