انجام ۸۸۲ عملیات تخصصی حفاری بر روی چاه‌های نفت و گاز
انجام ۸۸۲ عملیات تخصصی حفاری بر روی چاه‌های نفت و گاز
مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: متخصصان شرکت در مدیریت خدمات ویژه در سال ۱۴۰۰ موفق به انجام ۸۸۲ عملیات تخصصی نمودارگیری، چاه پیمایی، نمودارگیری سطحی و مغزه‌گیری، عبور از جداره و حفاری جهت‌دار بر روی چاه‌های نفت و گاز شدند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی دقایقی با اعلام این خبر اظهار کرد: این عملیات در قالب خدمات یکپارچه فنی به چاه‌های در حال بهره‌برداری و چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای و توصیفی در مراحل تکمیل ارائه می‌شود.

وی گفت: در این مدت ۱۳۵ مورد عملیات نمودارگیری، ۴۶۸ مورد نمودارگیری از سیال حفاری، ۲۴۶ مورد چاه پیمایی، دو مورد عبور از جداره و سه مورد عملیات مغزه‌گیری به میزان ۵۵۸ متر برای شرکت‌های متقاضی و پروژه‌های کلید در دست ارائه شد.

به گزارش نبض انرژی به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، دقایقی افزود: در سال گذشته همچنین ۷ هزار و ۷۳۶ متر حفاری افقی و جهت‌دار بر روی ۳۰ حلقه چاه صورت گرفت که انجام آن از نظر ابزار و تجهیزات مورد نیاز و دانش فنی و تخصصی با اهمیت است.

مدیر خدمات ویژه حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: تقویت گروه‌های تخصصی، تامین و به روزآوری تجهیزات با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌ها در جهت پاسخگویی به موقع به درخواست شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و سایر شرکت‌های بخش خصوصی حسب تاکید مدیریت ارشد شرکت در دستور کار سال ۱۴۰۱ قرار دارد.