ژاپن ۶ میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود برداشت می‌کند
ژاپن ۶ میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود برداشت می‌کند
ژاپن اعلام کرد ۶ میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود که به‌صورت خصوصی نگهداری می‌شوند، برداشت می‌کند تا با همراهی آژانس بین‌المللی انرژی به پایین آوردن قیمت نفت کمک شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  به نقل از ژاپن تایمز، وزارت صنعت ژاپن در روز جمعه اعلام کرد در راستای همکاری با دومین آزادسازی هماهنگ ذخایر نفتی آژانس بین‌المللی انرژی جهت پایین آوردن قیمت نفت، 6 میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود که به‌صورت خصوصی نگهداری می‌شوند برداشت می‌کند.

ژاپن برای آزادسازی این مقدار نفت که برابر با حدود 3 روز از مصرف داخلی آن است، به پالایشگاه‌های داخلی اجازه داده سطح ذخایر خصوصی خود را 3 روز پایین بیاورند.
ژاپن در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود 15 میلیون بشکه از ذخایر ملی خود در همراهی با آژانس بین‌المللی انرژی آزاد می‌کند.

9 میلیون بشکه باقی‌مانده از این 15 میلیون، از ذخایر دولتی برداشت می‌شود. جزئیات این آزادسازی و زمان‌بندی آن هنوز اعلام‌نشده است.

ژاپن در پایان ماه ژانویه حدود 470 میلیون بشکه ذخایر نفتی داشت که معادل 236 روز از مصرف داخلی این کشور است و شامل ذخایر دولتی، ذخایر خصوصی پالایشگاه‌های محلی و یک طرح ذخیره‌سازی مشترک نفت با سایر کشورهای تولیدکننده می‌شود.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی در اوایل همین ماه توافق کردند 60 میلیون بشکه نفت از ذخایر خود را آزاد کنند. واشنگتن هم در اواخر ماه مارس اعلام کرد 180 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود برداشت می‌کند تا به پایین آوردن قیمت نفت پس‌از حمله روسیه به اوکراین کمک شود.

منبع: تسنیم