به‌زودی ساخت طرح جدید اتیلن اکساید اندیمشک 
 به‌زودی ساخت طرح جدید اتیلن اکساید اندیمشک 
ساخت طرح جدید 200 هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت پتروشیمی در اندیمشک با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال آفرینی پایدار به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش نبض انرژی ،به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جواد گلی، مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش اتیلن و اشتغال آفرینی پایدار، ساخت طرح جدید 200 هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین دست صنعت پتروشیمی در اندیمشک به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کلنگ ساخت این طرح به‌زودی به زمین زده می‌شود، گفت: همزمان با افزایش ظرفیت تولید اتیلن در عسلویه، بخشی از اتیلن مازاد تولیدی (حدود 90 هزار تن) از مسیر خط لوله اتیلن غرب به اندیمشک منتقل می‌شود و در این منطقه یک طرح اتیلن اکساید و پایین دست ساخته خواهد شد.

مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه طرح جدید پتروشیمی اندیمشک افزون بر اتیلن اکساید و محصولات پایین دست صنعت دیگر محصولات زنجیره اتیلن اکساید شامل اتواکسیلات، گلایکول اتر، اتانول آمین، MDEA را هم تولید و عرضه خواهد کرد، تصریح کرد: هر یک از این محصولات به تنهایی می‌تواند تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی باشد که دارای کاربردهای متعدد در صنایع مختلف رنگ، نساجی، آرایشی و بهداشتی، آفت‌کش‌ها، صنایع سیمان، شیرین‌سازی گاز، شوینده‌ها و … هستند.

گلی افزود: برای ساخت و بهره‌برداری طرح اتیلن اکساید اندیمشک پیش‌بینی حدود 388 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که هلدینگ خلیج فارس از مسیرهای مختلف و متنوع برای تامین منابع مالی اقدام خواهد کرد.

وی درباره تامین آب، برق و گاز مورد نیاز این طرح پتروشیمی بیان کرد: محل ساخت طرح جدید اتیلن اکساید و پایین دست صنعت اندیمشک در منطقه‌ای در نظرگرفته شده است که کمترین فاصله را با خط لوله ششم سراسری برای تامین سوخت گاز و سدکرخه به عنوان منبع تامین آب خواهد داشت. ضمن آنکه با توافق برق منطقه‌ای استان خوزستان و پتروشیمی فجر، برق این مجتمع با تهاتر دو مجموعه تامین خواهد شد.

مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه هم‌اکنون مطالعات اقتصادی، بازار و فنی اجرای این طرح جدید پتروشیمی انجام شده است، یادآور شد: در شرایط فعلی، مراحل نقشه‌برداری خاتمه یافته و برنده مناقصه جاده حراستی و عملیات فنس‌کشی مشخص شده است. همچنین مناقصه آماده‌سازی و تسطیح زمین، احداث مسیر و جاده‌های ورودی و خروجی این طرح در حال انجام است.

 

  • منبع خبر : شانا