2 واحد تولید برق نیروگاه نکا وارد مدار شد
2 واحد تولید برق نیروگاه نکا وارد مدار شد
مدیر امور بهره برداری بخار نیروگاه شهیدسلیمی نكا از پیوستن دو واحد بخار این نیروگاه به شبکه سراسری برق كشور پس از انجام تعمیرات خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» “سیدابوالقاسم محمدی” عنوان کرد: درپی افزایش نشتی آب در بویلر و با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق كشور، واحد یک بخار به منظور بررسی و رفع اشكال از مدار تولید خارج شد.
مدیر امور بهره‌برداری بخار شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: نظر به نیاز شبکه برق كشور، همکاران فعالیت‌های تعمیراتی مورد نیاز را به سرعت آغاز و در كوتاه‌ترین زمان ممكن 4 لوله در رهیت، یک لوله در سوپرهیت 4 و یک لوله در دیواره جنوبی در ارتفاع 10متری فاز آب بالای مشعل 63 تعویض و یک سرجوش در هدرباکس‌رهیت ترمیم شد و واحد مجددا به مدار تولید بازگشت.
واحد 2 این نیروگاه نیز كه به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی در فصل تابستان و پیک مصرف از مدار خارج شده بود پس از 15 روز فعالیت تعمیراتی در حوزه­‌های مختلف به مدار تولید بازگشت.
محمدی افزود: در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌­های مختلفی شامل قلیاشویی بویلر و ایرهیترها (پیش گرم‌کن هوا)، بازدید و تمیز­كاری مشعل‌ها، جت پرشر كندانسور اصلی و فرعی، ترمیم بخشی از عایق‌های ایرهیترها، جوشكاری فین‌های سقف بویلر، بازدید و سرویس اف‌دی‌فن‌ها (تامین‌کننده هوا)، ماشین‌كاری محل نشست پكینگ روتور ایرهیترها، رفع اشكال گیت ولو موتوری ورودی به هیتر فشار ضعیف3و4، انجام تست غیرمخرب پره‌های ردیف آخر توربین فشار ضعیف و فیدپمپ توربین و … روی تجهیزات واحد انجام شد.
نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌­های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبكه سراسری برق كشور دارد.