افزایش ظرفیت پست‌های شبکه برق در خوزستان
افزایش ظرفیت پست‌های شبکه برق در خوزستان
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۷۷۷ مگاولت آمپر در سال ۱۴۰۰ به ظرفیت پست‌های شبکه برق این شرکت اضافه شد که نسبت به هدف تعیین شده، تحقق ۱۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، مهدی ابوعلی گله داری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش ایجاد ظرفیت پست‌های برق ۶۷۰ مگاولت آمپر هدفگذاری شده بود اما در این بخش ۷۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت سازی شد که تحقق ۱۱۶ درصدی نسبت به هدف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی نیز ۱۳۳ کیلومتر مدار به طول خطوط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه شد، افزود: در این بخش نسبت به هدف تعیین شده تحقق ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: ارزش سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ در بخش خط و پست ۱۲۷۶۵ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش نبض انرژی به نقل از شرکت برق منطقه ای خوزستان، گله‌داری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۵۹ کیلومتر فیبر نوری بر روی سه خط انتقال و فوق‌ توزیع با ارزش سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال نیز اجرایی شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات شاخص در سال ۱۴۰۰ می‌توان به وارد مدار کردن بزرگترین ترانسفورماتور کشور با قابلیت کارکرد تا دمای ۵۸ درجه سانتی‌گراد به وزن تقریبی ۴۰۶ تن در سطح ولتاژی ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت و ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر در پست پیروزان اهواز اشاره کرد.

گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئول تامین و پایداری برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است.