طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره امسال به بهره‌برداری می‌رسد
طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره امسال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در پی سفر وزیر نیرو به استان، 500 میلیارد ریال برای طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره اختصاص یافت که در صورت تخصیص کامل، این طرح طی سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمد فرهاد” در جریان بازدید از طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره از محل سد سیازاخ گفت: این طرح شامل ایستگاه پمپاژ پایاب سد، خط انتقال 1.2 کیلومتری با لوله 500 میلیمتری چدن تا تصفیه‌خانه، احداث تصفیه‌خانه به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه، خط انتقال به طول 9 کیلومتر از تصفیه‌خانه تا داخل شهر دیواندره و احداث 2 مخزن بین راهی یکهزار و 3 هزار مترمکبعی است.

وی با بیان اینکه احداث مخازن و خطوط انتقال این طرح اجرا شده است، افزود: به منظور تکمیل احداث تصفیه‌خانه آب و ایستگاه پمپاژ برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با اشاره به پیشرفت 67 درصدی پروژه تا سال 99 گفت: از سال 99 که پیمانکار به دلایلی خلع ید شد، پیشرفت پروژه به 85 درصد رسید و برای تأمین منابع مالی تکمیل پروژه نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای مطابق قراردادها از محل اعتبارات سال 99 مبلغ 50 میلیارد ریال از محل پروژه‌های امانی به پروژه تزریق کرد و در سفر سال گذشته وزیر نیرو به استان و با پیگیری‌های نماینده مردم استان در مجلس، مبلغ 500 میلیارد ریال مصوب شد تا به این پروژه اختصاص یابد.

وی با ابراز رضایت از مبلغ اختصاص یافته به این پروژه اظهار کرد: بخشی از تخصیص این مبلغ نیز به آبفا ابلاغ شده تا امسال 15 درصد باقیمانده نیز تکمیل شود و امیدواریم با آغاز به کار پیمانکار جدید شاهد بهره‌برداری از این پروژه در سال‌جاری باشیم.