چرا مسئولان توسعه میادین نفتی را جدی نمی‌گیرند؟
چرا مسئولان توسعه میادین نفتی را جدی نمی‌گیرند؟
بسیاری از کارشناسان براین باورند که هم اکنون روند توسعه قابل قبولی در میادین مشترک نداریم باید با تمرکز برفعالیت‌های اجرایی بتوانیم شتاب بیشتری به توسعه میادین مشترک بدهیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از مباحثی که طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده موضوع توسعه میادین نفتی کشور است که این امر مهم به هیچ وجه مورد توجه مسئولان کشور نبوده است حتی زمانی که در این رابطه سوالاتی مطرح می‌شود مدام به آمار و ارقامی در رابطه با افزایش تولید و صادرات اکتفا می‌کنند دریغ از اینکه حرفی در رابطه با توسعه میادین نفتی به میان بیاید. این در حالیست که اکثر کشور‌های همسایه گوی سبقت را از نظر توسعه میادین و برداشت نفت وگاز از ایران ربوده‌اند.

نمونه بارز آن صحبت‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است که در خصوص توسعه میادین نفتی مشترک اشاره نشده است.

در همین راستا اکثر کارشناسان براین باورند در صورت عدم توسعه میادین ایران در حوزه برداشت نفت و گاز از کشور‌های منطقه همچنان عقب خواهد ماند.

همچنین برخی از کارشناسان، اعتبارات حذف شده برای توسعه میادین مشترک را دلیل عقب‌ماندگی توسعه این میادین ذکر می‌کنند تاجایی‌که کارشناسان و صاحبنظران اعتقاد براین دارند که دولت باید توجه ویژه‌ای نسبت به توسعه میادین مشترک نفت و گاز داشته باشد.

هم اکنون روند توسعه قابل قبولی نداریم باید با تمرکز برفعالیت‌های اجرایی بتوانیم شتاب بیشتری به توسعه میادین مشترک بدهیم.‌

می‌توان چنین برداشت کرد که اگر مسولان و نمایندگان مجلس با تخصیص اعتبارات ویژه و بکارگیری نیروی متخصص و تجهیزات به روز بتوانند شرایطی را فراهم کنند ایران می‌تواند حداقل سهم از دست رفته خود را جبران کند در غیراینصورت آب در هاون کوبیدن است و کشور‌های مشترک‌المنافع بیشتر از گذشته نفت را از میدان مشترک برداشت خواهند کرد.