اهمیت رویکرد انرژی تجدیدپذیر و راهکار ایلان ماسک
اهمیت رویکرد انرژی تجدیدپذیر و راهکار ایلان ماسک
ایلان ماسک بر اهمیت باتری ها برای انرژی های تجدید پذیر تاکید کرده است.

به گزارش «نبض انرژی»، ایلان ماسک اخیرا در پاسخ به فاکس نیوز بر اهمیت باتری ها برای انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد. او همچنین مشکل رایج موجود را برجسته و در عین حال راه حلی برای آن مشکل ارائه کرد. هر کسی که کار او را از نزدیک دنبال می کند، می داند که باتری ها راه حلی برای طبیعت متناوب انرژی های تجدیدپذیر هستند.
فاکس نیوز اخیراً مقاله ای منتشر کرده است که در آن بیان می کند که واشنگتن پست به دلیل گزارش مبنی بر اینکه تغییر به انرژی 100درصد تجدیدپذیر می تواند از خاموشی ها جلوگیری کند، مورد انتقاد قرار گرفته است.
تغییر به انرژی های تجدیدپذیر با باتری از خاموشی جلوگیری می کند. باتری ها به دلیل ماهیت متناوب انرژی های تجدیدپذیر ضروری هستند.
مقاله واشنگتن پست به مطالعه ای اشاره کرد که نشان داد می توان با تغییر به انرژی 100درصد پاک و تجدیدپذیر از خاموشی برق جلوگیری کرد. منتقدان واشنگتن پست را متوهم خواندند و برخی حتی این مطالعه را دروغ خواندند.
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شد، نشان داد که تغییر به انرژی‌های تجدیدپذیر 100 درصد «نیازهای انرژی و هزینه‌ها را کاهش داده و میلیون ها شغل جدید ایجاد می‌کند و سلامت مردم را بهبود می‌بخشد». محققان با استفاده از شبیه سازی های وسایل نقلیه با باتری الکتریکی یا سلول سوختی هیدروژنی و منابع انرژی فسیلی را حذف کردند. آنها دریافتند که کل تقاضای انرژی مصرفی نهایی حدود 57درصد کاهش می یابد. آنها علاوه بر این افزودند که سرانه هزینه های انرژی سالانه خانوار حدود 63 درصد کمتر از سناریوی کسب و کار معمول است.
تغییر مشاغل با رویکرد منابع تجدید پذیر
ادعای دیگر این مطالعه این است که با تغییر کامل به منابع انرژی تجدیدپذیر 5 میلیون شغل بلند مدت و تمام وقت ایجاد می شود. این مقاله خاطرنشان کرد که این مطالعه تعداد مشاغلی را که ممکن است در اثر حذف کامل صنعت سوخت‌های فسیلی از بین برود، به اشتراک نمی‌گذارد.
شرکت‌هایی مانند تسلا، پاناسونیک و CATL در زمینه فناوری باتری نوآوری دارند و خود تسلا صنعت خودرو را به سمت برق‌سازی هدایت می‌کند. این نوع تغییرات ناگهانی نیستند و زمان می برد. صنعت سوخت فسیلی هنوز زمان دارد تا تکامل یابد و به مردم کمک کند تا از مشاغل سوخت فسیلی به مشاغل انرژی پاک تبدیل شوند.
آینده
ایلان ماسک لزوم استفاده از انرژی تجدید پذیر را تایید و به عنوان راه حل استفاده از باتری ها را مطرح کرد و از آنجایی که شرکت‌هایی مانند تسلا، پاناسونیک، CATL و سایرین به این کار ادامه می‌دهند، صنعت سوخت‌های فسیلی هنوز زمان برای تکامل دارد. به جای اتلاف وقت برای گسترش تبلیغات ضد انرژی پاک، باید روی تکامل متمرکز شود. باتری ها حرکت نهایی را به سمت انرژی های تجدیدپذیر 100٪ امکان پذیر می کنند.