سوریه مجموع خسارت بخش نفت خود از آغاز جنگ در این کشور را اعلام کرد
سوریه مجموع خسارت بخش نفت خود از آغاز جنگ در این کشور را اعلام کرد
وزارت نفت و منابع معدنی سوریه فاش کرد که مجموع خسارت در بخش نفت این کشور از ابتدای جنگ تاکنون حدود 100.5 میلیارد دلار بوده است.

وزارت نفت و منابع معدنی سوریه اعلام کرد که مجموع خسارت مستقیم و غیرمستقیم بخش نفت این کشور از آغار جنگ علیه سوریه به حدود 100.5 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت نفت و منابع معدنی سوریه در نشست پیگیری برنامه سال گذشته برای موسسات و شرکت‌های تابعه اعلام کرد: تولید نفت در سال گذشته حدود 31.4 میلیون بشکه با میانگین تولید روزانه 85.9 هزار بشکه بوده است که از این تعداد 16 هزار بشکه در روز به پالایشگاه ها می رسد و 70 هزار بشکه توسط امریکا و مزدوران آنها از میادین نفتی تحت اشغال در شرق سوریه به سرقت می رود.

به گزارش نبض‌انرژی،این وزارتخانه، تولید گاز طبیعی را حدود 4.5 میلیارد متر مکعب با میزان تولید روزانه 12.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد که از این میزان 12 میلیون متر مکعب در روز از گاز پاک بوده که 79 درصد آن به وزارت برق و 6 درصد به وزارت صنعت و 15 درصد به وزارت نفت و منابع معدنی سوریه تحویل داده شده، ضمن اینکه در طول سال گذشته میانگین مقادیر تحویلی به وزارت برق روزانه 9 میلیون متر مکعب با احتساب سویدیه بوده است.

بنابر گزارش موجود، مجموع تولید گاز خانگی به 118 هزار تن (48 هزار تن تصفیه شده و 70 هزار تن کارخانه گاز) معادل 323 تن در روز رسید.

این وزارتخانه اعلام کرد که حدود 5.7 میلیون تن مشتقات نفتی در پالایشگاه های حمص و بانیاس پالایش شده و تولید پالایشگاه ها در سال گذشته به 944 هزار تن بنزین سوپر، 11 هزار تن بنزین معمولی، 1.519 میلیون تن گازوئیل 2.734 میلیون تن سوخت و آسفالت 77 هزار تن و 1.1 میلیون تن فسفات و 113 هزار تن نمک رسیده است.

در گزارش وزارت نفت سوریه نیز آمده: از آغاز جنگ علیه سوریه تاکنون، تعداد شهدای بخش نفت و منابع معدنی به 235 شهید و 46 مجروح و تعداد ربوده شدگان نیز به 112 نفر رسیده است.