تعامل با روسیه با دیپلماسی وزارت نفت جایگزین تقابل شده است
تعامل با روسیه با دیپلماسی وزارت نفت جایگزین تقابل شده است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم دیپلماسی صنعت نفت ایران با تکیه بر منابع عظیم نفت و گاز برای ایجاد نقش‌آفرینی بیشتر در بازارهای جهانی از سیاست تقابل با روسیه به سمت تعامل با آن پیش می‌رود که این موضوع قابل تقدیر است.

حسین حسین‌زاده با استقبال از گسترش مناسبات صنعت نفت ایران و روسیه در شرایط کنونی بین‌المللی به خبرنگار شانا گفت: هم‌اکنون روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان منابع نفتی و گازی دنیا تأثیر زیادی بر سازمان و نهادهای بین‌المللی نفتی و گازی دارد، از این رو به نظر می‌رسد نزدیکی روابط و سیاست‌های کشورمان و روسیه می‌تواند ما را به اهداف خود در زمینه دیپلماسی انرژی در سطح دنیا نزدیک‌تر کند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به سابقه خود در زمینه مذاکره با شرکت‌های روس برای انعقاد قرارداد توسعه صنایع بالادستی در سال‌های خدمت در صنعت نفت، تصریح کرد: از دلایلی که در سال‌های اخیر سطح همکاری ایران و روسیه در صنعت نفت پایین بوده این است که دو کشور همواره خود را رقیب سنتی هم به‌خصوص در زمینه گاز می‌دانستند، وانگهی موقعیت ژئوپلیتیک ایران سبب شده روسیه هیچ‌گاه خواهان توسعه صنایع گاز و پروژه‌های صادراتی ایران نباشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تیم دیپلماسی صنعت نفت ایران با تکیه بر منابع عظیم نفت و گاز برای ایجاد نقش‌آفرینی بیشتر در بازارهای جهانی از سیاست تقابل با روسیه به سمت تعامل با آن پیش می‌رود که این موضوع قابل تقدیر است.

حسین‌زاده با یادآوری همکاری شرکت‌های روس در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت گفت: مجلس از حضور شرکت‌های دارنده فناوری جدید روس در ایران به‌منظور ساخت تجهیزات‌ های‌تک صنعت نفت استقبال خواهد کرد، از سوی دیگر شرکت‌های روس هم‌اکنون در زمینه ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی و گازی دارنده فناوری روز دنیا هستند که می‌تواند امیدی برای احیای تولید از مخازن قدیمی ایران باشد.

وی تصریح کرد: روند مذاکرات تیم دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای پرنفوذ بازار انرژی و همسایگان نویدبخش دستاوردهای بزرگ در این عرصه خواهد بود که قابل تحسین است.