لزوم رعایت قیمت‌ مصوب محصولات پالایشگاهی
لزوم رعایت قیمت‌ مصوب محصولات پالایشگاهی
طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، انتظار می‌رود پالایشگاه‌های تولیدی ضمن اهتمام بر تولید و توزیع حداکثری محصولات خود، باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به‌تبع آن افزایش سفرها و جابجایی اقلام کالایی در سطح کشور، نسبت به رعایت قیمت‌های مصوب با هماهنگی عاملان توزیع و صنوف مربوطه اقدام لازم صورت گیرد.

در پی بخشنامه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر الزام درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات روغن موتور اعم از دیزلی و بنزینی، واحدهای تولیدکننده عمده روغن موتور (شرکت نفت بهران، سپاهان، پارس و شرکت نفت ایرانول) ملزم به درج قیمت تولیدکننده روی کالا شدند.

به گزارش نبض‌انرژی،عباس تابش در این بخشنامه تاکید کرده است که برحسب ابلاغیه مدیریت بازار کالاهای واسطه‌ای و نهایی از سوی وزیر صمت و تصمیم‌های ستاد کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه‌ای و نهایی در آذرماه به منظور ایجاد شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت در بازار، تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع کالا و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و اجحاف در حق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تمامی واحدهای تولیدکننده روغن موتور مکلفند قیمت تولید محصولات خود را منطبق با مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/وارداتی (در کارخانه، عمده فروشی و خرده فروشی) با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده بر روی بسته بندی ارائه کنند.

همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به تبع آن افزایش سفرها و جابجایی اقلام کالایی در سطح کشور، انتظار می‌رود پالایشگاه‌های تولیدی ضمن اهتمام بر تولید و توزیع حداکثری محصولات خود، نسبت به رعایت قیمت‌های مصوب با هماهنگی عاملین توزیع و صنوف مربوطه اقدام کنند.

یادآوری می‌شود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار که در روزهای پایانی سال با افزایش عرضه و تقاضا روبرو شده به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان رعایت موارد فوق را از سوی  تولیدکنندگان و عرضه کنندگان  محصولات روغن موتور لازم الاجراء می‌دانند.

ضمناً، نظارت بر بازار و روند فروش انواع روغن موتور در دستور کار بازرسان این سازمان و سازمان صمت استانها بوده، لذا درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت قیمت مصوب هنگام فروش، مراتب را در سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات (124) این سازمان و سازمان صمت استان‌ها اعلام کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.