ظرفیت تولید ۵.۷ میلیون بشکه‌ای نفت محقق می‌شود؟
ظرفیت تولید ۵.۷ میلیون بشکه‌ای نفت محقق می‌شود؟
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از برنامه‌ریزی‌ها برای رساندن ظرفیت تولید نفت خام ایران به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز ظرف هشت سال آینده خبر داد.

کریم زبیدی در نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران و فعالان بازار پول و سرمایه، به برنامه‌ریزی‌ها برای هشت سال آینده این شرکت اشاره کرد و گفت: تا هشت سال آینده با جذب سرمایه قصد داریم ظرفیت تولید نفت ایران را به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های سرمایه‌گذاران داخلی در بخش حفاری چاه‌های نفت اهمیت بیشتری دارد.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران افزود: برنامه‌ریزی برای نگهداشت تولید از مسیر ترمیم چاه‌های موجود و احداث بعضی از تأسیسات فرآیندی و خطوط لوله می‌تواند از دیگر پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری داخلی به‌شمار آید.
زبیدی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، به شرط تأمین سرمایه‌گذاری‌های تازه ظرفیت تولید روزانه گاز کشور ظرف هشت سال آینده نیز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.
وی در تشریح برنامه‌های افزایش تولید گاز کشور گفت: تکمیل طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، تکمیل پروژه‌های فشارافزایی در فاز‌های موجود پارس‌جنوبی، توسعه میدان گازی کیش و پارس‌شمالی از برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران برای افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور است.