کمک هوش مصنوعی به توسعه مزارع خورشیدی
کمک هوش مصنوعی به توسعه مزارع خورشیدی
توسعه مزرعه خورشیدی در مقیاس کاربردی چندین چالش منحصر به فرد دارد که هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

به گزارش نبض انرژی، حجم زیاد اجسام نصب شده در مزارع بزرگ خورشیدی می‌تواند نظارت دستی را غیرممکن کند. برخی از پیشرفت‌ها ممکن است بیش از یک میلیون پانل و چند صد هزار پیل برای نصب بیش از ۱۶ مایل مربع داشته باشند. شناسایی مشکلات و ماندن در برنامه از طریق روش‌های سنتی نقشه برداری تقریباً غیرممکن است؛ پروژه‌های AI Clearing به دنبال تغییر آن است و اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از تاخیر و باقی ماندن در بودجه را در اختیار توسعه دهندگان و پیمانکاران قرار می‌دهد.
بازار خورشیدی در حال رونق است. مدل هوش مصنوعی روی داده‌های سراسر جهان آموزش داده شده؛ بنابراین چه صحرای ابوظبی باشد و چه برف در کانادا، می‌تواند پیشرفت را در شاخص عملکرد شما با دقت ۹۹.۹۸ درصد دنبال کند.
تکمیل به موقع ساخت مزارع خورشیدی بسیار مهم است، زیرا اغلب انرژی تولید شده قبلاً فروخته می‌شود، به این معنی که هرگونه تأخیر در واگذاری می‌تواند جریمه‌های مالی قابل توجهی را هم برای توسعه دهنده و هم برای پیمانکار عمومی در پی داشته باشد. پلتفرم AI Surveyor AI Clearing هر ۲۴ ساعت یکبار گزارش‌های هوش تجاری را بر اساس تجزیه و تحلیل‌های پیش بینی کننده مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

سیستم AI Clearing در حال حاضر با پروژه‌های خورشیدی با ظرفیت ترکیبی ۱.۳ گیگاوات با اندازه‌های ۷۰-۵۰۰ مگاوات درگیر است. راه حل آن بیش از ۳۰۰ گزارش پیشرفت ارائه کرده، وضعیت تکمیل بیش از ۲ میلیون پانل را ردیابی کرده و بیش از ۳۰۰۰ مغایرت را شناسایی کرده است.
مدل‌های AI Surveyor اشیاء کلیدی مانند پیل ها، قفسه‌ها و ماژول‌های نصب شده در حین ساخت مزرعه خورشیدی را تشخیص می‌دهند. در جایی که سایر شرکت‌ها اشیا را به صورت دستی شمارش می‌کنند، AI Clearing یک تجربه کاملاً خودکار ارائه می‌کند که زمان بررسی و خطا‌های احتمالی را کاهش می‌دهد.
الکس رامیرز، مدیر ارشد فناوری کسب و کار در PCL گفت: ساخت و ساز خورشیدی در آمریکای شمالی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده، زیرا ما به دنبال منابع انرژی پاک‌تر هستیم. در حالی که ردیابی تولید برای هر پروژه مهم است، ساخت و ساز خورشیدی نیاز به توجه بیشتر به نرخ تولید دارد. AI Clearing به طور مداوم پلتفرم خود را بهبود می‌بخشند تا ارزش نمایش بصری داده‌های تولید را به حداکثر برسانند.