چشم انداز آینده گاز فسیلی، پُردست انداز است
چشم انداز آینده گاز فسیلی، پُردست انداز است
بیانیه اخیر در مورد تجزیه تحلیل‌های انجام شده توسط وود مکنزی، مشکلاتی را که ممکن است پیش روی صنعت گاز باشد، نشان می‌دهد.

به گزارش نبض انرژی، نتایج تحقیقات وود مکنزی به‌عنوان مکان برجسته تحقیقاتی و مشاوره‌ای جهانی که صنعت منابع طبیعی را تقویت می‌کند باید شنیده شود.
مسائلی مانند گرانی، فشار مداوم دولت و جامعه و حتی آب و هوا طی ۵ سال آینده تأثیرات قابل توجهی بر صنعت گاز خواهد داشت. هوای معتدل‌تر زمستانی در اروپا و آسیا، مانند راه‌اندازی نورد استریم ۲ بر قیمت‌ها فشار نزولی وارد خواهد کرد.
به نظر می‌رسد که صنعت LNG احتمالاً تمرکز خود را بر کاهش CO۲ در سراسر زنجیره ارزش معطوف خواهد کرد.
علیرغم رشد اقتصادی در اروپا، تقاضای گاز در صنعت و برق از تابستان نسبت به پنج سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. در آسیا، تقاضای LNG همچنان به افزایش خود ادامه داده است، زیرا بیشتر عرضه بر اساس قرارداد‌های قدیمی شاخص نفتی قیمت گذاری می‌شود و در حال حاضر با نصف ارزش قیمت لحظه‌ای LNG آسیا معامله می‌شود. زمان نشان خواهد داد که آیا تقاضای آسیایی با پایان یافتن این قرارداد‌ها و اجرای قیمت‌های جدید کاهش خواهد یافت یا خیر؟
افزایش سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و باتری ها، رشد تقاضای گاز را محدود می‌کند. پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا برای حمایت از بیومتان و هیدروژن تغییر استفاده از گاز طبیعی به عنوان منبع انرژی را تسریع خواهد کرد. با وجود به رسمیت شناختن نیروگاه‌های گاز توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک تقاضای سرمایه گذاری انتقالی، رشد استفاده به کاهش قیمت بستگی دارد.
سقف انتشار CO۲ پیشنهادی ۲۷۰ گرم در کیلووات ساعت، در کنار تعهد به استفاده حداقل ۳۰ درصد از گاز‌های تجدیدپذیر یا کم کربن تا سال ۲۰۲۶ و ۱۰۰ درصد تا سال ۲۰۳۵، به این معنی است که استفاده از گاز طبیعی معمولی باید در طول زمان کاهش پیدا کند.
انتظار می‌رود که تقاضای جهانی گاز در کوتاه مدت ثابت بماند، اما نقش گاز در انتقال انرژی نامشخص است و احتمالاً با بالا ماندن قیمت‌ها کاهش می‌یابد.