منابع ارزی حاصل از صادرات نفت به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی به فروش می‌رسد
منابع ارزی حاصل از صادرات نفت به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی به فروش می‌رسد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به جلسه نوبت صبح این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه تصمیم گرفتد منابع ارزی حاصل از صادرات نفت به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی به فروش برسد.
 رحیم زارع در تشریح نشست صبح امروز کمیسیون تلفیق پیرو بررسی منابع درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون در جریان بررسی منابع درآمدی لایحه ۱۴۰۱ این اختیار را به دولت داد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و سایر منابع ارزی‌اش را با نرخ سامانه معاملاتی الکترونیکی یعنی «ای. تی. اس» به فروش برساند. همچنین این اختیار را به دولت دادیم که حداکثر ۲ درصد زیر نرخ سامانه معاملات الکترونیکی یا همان «ای. تی. اس» این ارز را به فروش برساند، آن هم برای کنترل بازار ارز.

به گزارش نبض‌انرژی،وی گفت: همچنین ما در این جلسه، به وزارت نفت این اختیار را دادیم که از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان تا سقف ۲۶۵ میلیون یورو برای طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان اقدام کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین ما دولت را مکلف کردیم تا سقف ۴.۵ میلیارد یورو جهت پرداخت تعهداتش به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین جهت پیشرفت و آبادانی کشور و محرومیت زدایی اقدام کند و همچنین از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص، به قیمت روز صادراتی تسویه کند.
زارع تأکید کرد: همچنین دولت را مکلف کردیم در صورت فروش مازاد نفت تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو این منابع را صرف تولید مسکن، تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از تولید، پروژه‌های پیشران جدید، خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه و فعال سازی پتروپالایشگاه‌ها، میادین نفت و گاز مشترک و نیروگاه‌هایی با ظرفیت بالا، کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اظهار داشت: البته ما یک میلیارد یورو از این منابع را برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفتیم.
وی تاکید کرد: همچنین از محل ۵.۵ میلیارد یورو برای پرداخت سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی و ۱۴ و نیم درصد سهم شرکت ملی نفت به عنوان نفت خام قابل انتقال به غیر در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا بفروش برسانند.

میزان