سند دار شدن ؛رودخانه گورسفید فیروزکوه
سند دار شدن ؛رودخانه گورسفید فیروزکوه
مدیر امور منابع آب فیروزکوه از دریافت سند شش‌دانگ رودخانه گورسفید در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش نبض انرژی، “مصطفی عباسی” با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری واحد آب‌های سطحی و واحد حقوقی این امور در جهت صیانت از منابع آبی، سند شش‌دانگ به میزان 349 هزار و 99 متر مربع بستر و حریم رودخانه گورسفید در منطقه سیاده از شهرستان فیروزکوه به نام آب منطقه‌ای تهران اخذ شد.
وی افزود: واحد حقوقی این امور از سال گذشته تا کنون موفق به دریافت سند مالکیت برای حدود 200 هکتار از اراضی مورد تصرف شده است.
مدیر امور منابع آب فیروزکوه با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران مبنی بر ضرورت اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه‌ها به‌عنوان انفال انجام شده است، تصریح کرد: به‌منظور رفع موانع احتمالی اخذ سند مالکیت برای تمامی اراضی بستر رودخانه‌های حوزه عملکرد این امور، جلسات دوره‌ای به‌صورت مستمر و پیوسته در قالب کارگروه تخصصی بین کارشناسان امور منابع آب و اداره ثبت اسناد برگزار و از تمامی پتانسیل‌های موجود و همچنین همکاری مقامات قضایی نیز بهره گرفته می‌شود.
عباسی با بیان اینکه با این اقدام حدود 2 میلیون متر مربع از اراضی تصرف شده به سند شش‌دانگ تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امور منابع آب شهرستان فیروزکوه بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

  • منبع خبر : وزارت نیرو