وجودنیروگاه‌های ۴۰ سال به بالا در کشور
وجودنیروگاه‌های ۴۰ سال به بالا در کشور
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور بیش از ۴۰ سال عمر دارند، گفت: برای گذر از تابستان ۹۸، دو برنامه آمادگی کامل واحدها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد پیش بینی است.

به گزارش نبض انرژی، همایون حائری در گردهمایی مشترک مدیران ارشد برق حرارتی گفت: برای تابستان ۹۸، دو برنامه مهم پیش بینی شده که شامل آمادگی کامل واحدها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: رکورد تولید ۴۷ هزار مگاوات در روز در پیک‌۹۷ باید در تابستان جاری حفظ شود و حداقل به ۵۱ هزار مگاوات در روز برسد و با این‌روند می‌توان تابستان ۹۸ را بدون خاموشی سپری کرد.‌

حائری با اشاره به تکنیکال بودن روند تولید در نیروگاه‌های کشور، و پیچیده بودن مهندسی در تولید نسبت به سایر حوزه ها، اظهار داشت: باید با خلاقیت و ابتکار واحدها را در مدار نگه داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: با مدیریت مصرف برق در تابستان گذشته، ۲ هزار مگاوات صرفه جویی صورت گرفته و با توجه به اینکه ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور دارای بیش از ۴۰ سال عمر هستند، تصمیم گرفته شده تا با مدیریت مصرف، پیک برق ۹۸ بدون مشکل سپری شود.

به گفته حائری تا پایان‌سال جاری باید واحدهای نیروگاه دالاهو و غرب رود کارون وارد مدار برق کشور شود.

  • منبع خبر : وزارت نیرو