با انسداد 652 حلقه چاه غیرمجاز راهی برای صرفه‌جویی 30 میلیون مترمکعب آب در همدان
با انسداد 652 حلقه چاه غیرمجاز راهی برای صرفه‌جویی 30 میلیون مترمکعب آب در همدان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از توسعه تجهیزات ابزار دقیق در حوزه پایش کمی و کیفی آب شرب در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر آب شرب بیش از 4 میلیون نفر در استان اصفهان از طریق یک سامانه آبرسانی انجام می‌شود.

به‌گزارش نبض انرژی، “هاشم امینی” به توسعه تجهیزات و استفاده از تکنولوژی در سامانه آبرسانی مذکور و عملیاتی شدن توسعه و تکمیل سیستم تله‌متری تاسیسات آبرسانی اشاره کرد و افزود: 126 باب شیرخانه روی خطوط اصلی انتقال با هدف کنترل بیشتر بر توزیع آب احداث شده است.
وی ادامه داد: راه‌اندازی 60 ایستگاه دارای قابلیت مانیتورینگ و صدور فرمان مرکزی و 40 انشعاب دارای حسگر برقی با قابلیت فرمان خودکار دبی، فشار یا هر دو پارامتر به منظور تله‌متری شبکه توزیع آب شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه تحلیل شبکه‌های توزیع، استخراج مدل‌های بهسازی هیدرولیکی و زون‌بندی شبکه‌های توزیع، ارتقای بهره‌وری را در بر دارد، تصریح کرد: با بهسازی هیدرولیکی و زون‌بندی شبکه‌های توزیع، راندمان تولید آب افزایش می‌یابد که در نهایت موجب افزایش بهره‌وری در تامین آب خواهد شد.
وی با بیان اینکه روی 200 حوضچه کنترل فشار، مطالعات جامع هیدرولیک انجام شده است، ادامه داد: 68 ایستگاه كنترل و مانيتورينگ تاسيسات آبرساني در شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ راه‌اندازی شد تا توزیع آب در سطح استان عادلانه صورت گیرد.
امینی اعلام کرد: طراحی و تجهیز چهار دستگاه دیزل ژنراتور پرتابل به ظرفیت 2400 KVA به‌منظور ایجاد امکان استفاده سیار، ایجاد ظرفیت 27 هزار و 771 KVA پتانسیل برق اضطراری در سطح استان از طریق تجهیز 75 دستگاه دیزل ژنراتور از دیگر اقدامات در راستای تامین آب شرب در مواقع اضطراری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: پایش کیفی شبکه توزیع آب با استقرار ایستگاه‌های کنترل کیفی برای چهار پارامتر اساسی کلر، کدورت، هدایت الکتریکی و پی اچ انجام می‌شود .
وی به دیگر تدابیری که منجر به تامین پایدار آب شرب در استان اصفهان می‌شود پرداخت و اظهار داشت: پیگیری تکمیل و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، شناسایی منابع تامین آب جدید در سطح استان، پیگیری سیاست استفاده از ظرفیت شبکه‌های موازی(دو شبکه‌ای) در شهرهای خاص، توسعه و استقرار آب‌شیرین‌کن در مناطق دارای منابع آبی با EC بالا از جمله مواردی است که در تامین پایدار آب شرب اصفهان بزرگ تاثیرگذار است.

  • منبع خبر : وزارت نیرو