اجرای خط انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی «جهان آباد» آماده ورود سرمایه گذار
اجرای خط انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی «جهان آباد» آماده ورود سرمایه گذار
همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: اجرای خط انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد برای سرمایه گذاری بخشی خصوصی آماده است.

منصور ستوده به موضوع انتقال پساب تصفیه خانه همدان به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد اشاره کرد و گفت: مجوز تخصیص پساب به میزان سه میلیون متر مکعب در سال برای منطقه ویژه از وزارت نیرو دریافت شده و مطالعات مربوط به این موضوع در سال ۱۳۹۹ به اتمام رسیده است.

وی با بیان این موضوع گفت: این طرح، آماده برای سرمایه گذاری بخشی خصوصی در اجرای خط انتقال به طول حدود ۲۱ کیلومتر از محل نیروگاه است.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه از دیگر پروژه های شرکت آب منطقه ای همدان در شهرستان فامنین می توان به مطالعه و اجرای پروژه های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در این شهرستان اشاره کرد، افزود: در شهرستان فامنین در نیمه نخست سال جاری تعداد پنج حلقه چاه غیرمجاز مسدود و تعداد ۲۶ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

ستوده ادامه داد: در این شهرستان همچنین تعداد ۲۵ چاه فاقد پروانه نیز در این بازه زمانی تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در ادامه صحبت های خود به وضعیت پیش روی طرح آبرسانی به ملایر از سدکلان نیز پرداخت و افزود: در این راستا برای تکمیل خط بین مخازن شهر بطول سه کیلومتر، اقداماتی چون خرید لوله و اتصالات، اجرای خط برق، اجرای خط لوله و غیره در پیش گرفته شده است.

ستوده با اشاره به اینکه اعتبار مصوب سال جاری برای اتمام این پروژه نیز در حدود ۲۶ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با اجرای خطوط بین مخازن پشت سپاه و پیرویلان و تکمیل طرح انتقال آب ۳۸ کیلومتری از سد کلان به شهر ملایر به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب در سال، علاوه بر رفع مشکلات موجود، بخشی از نیاز آب شرب درازمدت شهروندان مرتفع می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در فاز اول از اواخر تابستان سال جاری حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه از آب شرب تصفیه شده سد کلان، جایگزین چاه‌های ملایر گردیده و در حال استفاده است.

ستوده در ادامه به پیش روی پروژه مطالعه و اجرای پروژه های تعادل بخشی منابع زیرزمینی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان ملایر مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: هم چنین تعداد ۳۷ دستگاه کنتور هوشمند در این شهرستان نصب و تعداد ۴۴ چاه فاقد پروانه نیز تعیین تکلیف شد که تا پایان سال، پیش بینی می شود این تعداد به ۸۸ مورد برسد.

بازار