پیش‌بینی مشکل تامین آب شرب در تابستان شهرهایی از سمنان
پیش‌بینی مشکل تامین آب شرب در تابستان شهرهایی از سمنان
استاندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان ضمن جدی دانستن معضل کم‌آبی در این استان معتقد است که مشکل کم‌آبی در این استان با افزایش بارندگی‌ها نیز به‌طور کامل رفع نمی‌شود.

 

به گزارش نبض انرژی، علیرضا آشناگر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان اظهار کرد: یکی از محدودیت‌های جدی استان، بحث کمبود منابع آبی است.

وی اضافه کرد: با توجه به قرارگرفتن استان در منطقه‌ای گرم و خشک و بالا بودن میزان تبخیر در این استان، معضل کمبود آب استان با بارندگی‌ها نیز به‌طور کامل حل نخواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تعیین مدار گردش آب و تعیین نوبت‌دهی آبیاری و رهاسازی کامل آب در فصول زمستان باید در دستور کار قرار گیرد بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی در حوزه مدیریت آب به شرط کاهش تکیه به دستگاه‌های دولتی کار مناسبی است که باید پیگیری شود.

وی از اجرای طرح‌های آبخیزداری به عنوان یک راه‌حل مناسب در استان نام برد و ادامه داد: در استان که کمبود آب داریم و بارش‌ها هم به شکل رگباری و با نفوذ کم در خاک و سفره‌های زیر زمینی اتفاق می‌افتد لذا باید طرح‌های آبخیزداری با جدیت پیگیری شود.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از آب‌های نامتعارف و از جمله آب‌های سطحی، باران، پساب و… بویژه در شهرهای استان می‌توانند کمک کننده باشد.

آشناگر با اشاره به مشکل تامین آب شرب تابستان در برخی شهرهای استان خطاب به مدیران مسوول گفت: از هم‌اکنون باید دستگاه‌های ذی‌ربط برای تامین آب مصرفی مردم در فصل گرم تابستان، اقدام و برنامه‌های‌شان را ارائه دهند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان، تامین آب شرب مردم را وظیفه حاکمیت دانست و اظهار کرد: در همین راستا هیچگونه بهانه‌ای در خصوص بوجود آمدن مشکل، برای تامین آب در تابستان را نمی‌پذیرم و مسوولان موظفند برای تامین آب مورد نیاز مردم برنامه‌ریزی کنند.

  • منبع خبر : ایسنا