اصرار آمریکا برای ادامه سیاست نفتی ناکام علیه ایران
اصرار آمریکا برای ادامه سیاست نفتی ناکام علیه ایران
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد آمریکا همچنان هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دنبال می‌کند.

به گزارش نبض انرژی، فرانسیس فانون، معاون وزیر خارجه آمریکا در اداره منابع انرژی در دیدار از ژاپن گفت: سیاست آمریکا به صفر رساندن صادرات نفت ایران است و این سیاست تغییری نکرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی این سوال از فانون مطرح شد که آیا واشنگتن با توجه به محدودیت عرضه از سوی عربستان سعودی در نتیجه پیمان کاهش تولیدی که میان اعضای اوپک و متحدانش توافق شده و ادامه بحران در کشور تحت تحریم ونزوئلا، تمدید معافیت از تحریم‌های ایران را در ماه مه که مدت آن به پایان می‌رسد بررسی خواهد کرد؟

وی گفت: هنوز زود است درباره صدور معافیت جدید از سوی وزارت خارجه در ماه مه به هشت کشوری که اجازه یافته‌اند در ازای کاهش قابل توجه خریدشان، به واردات نفت ایران ادامه دهند صحبت کنیم.

فانون پس از دیداری که هفته گذشته از کره جنوبی داشت، به ژاپن سفر کرده است. هر دو کشور از واشنگتن درخواست کرده‌اند معافیت ۱۸۰ روزه جدیدی برای واردات نفت ایران پس از پایان مدت معافیت قبلی در چهارم مه، اعطا کند.

بر اساس گزارش پلاتس، وی در برابر این پرسش که آیا با مقامات ژاپن درباره یافتن منابع جدید تأمین نفت گفت‌وگو کرده است، گفت: ما همه کشورها را به متنوع کردن منابع وارداتشان تشویق می‌کنیم و این پیام برای همه مشتریان نفت ایران بوده و منحصر به کشور خاصی نیست.

در این بین، پالایشگاه‌های ژاپنی سرگرم برنامه‌ریزی برای بارگیری نفت ایران تا مارس هستند و انتظار می‌روند در صورتی که خبری از تمدید معافیت آمریکا نباشد، خرید نفت ایران را در آوریل متوقف کنند.

  • منبع خبر : ایسنا