شایستگی و توانمندی ملاک اصلی انتخاب مدیران زن در صنعت نفت است
شایستگی و توانمندی ملاک اصلی انتخاب مدیران زن در صنعت نفت است
وزیر نفت، صنعت نفت را پیشرو در انتصاب مدیران زن عنوان کرد و گفت: انتخاب مدیران زن در سال‌های اخیر در صنعت نفت بر اساس توانمندی و شایستگی آنها انجام گرفته است و اگر در این سمت‌ها قرار نمی گرفتند در حق‌شان بی انصافی کرده بودیم.

به گزارش نبض انرژی ، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ششم اسفندماه) در آیین بزرگداشت روز زن با بیان اینکه حضور هر ساله‌ام در این مراسم ادای احترام به بانوان شاغل در صنعت نفت و همچنین همسر همکاران مرد به‌عنوان اعضای خانواده نفت است، عنوان کرد: تلاش بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت آنها دارد و وظیفه ماست که زمینه رشد را برای بانوان فراهم کنیم تا کسی مانع رشد آنها نشود.

وی، صنعت نفت را صنعت پیشرو در استفاده از بانوان در سمت‌های مدیریتی عنوان کرد و با اشاره به اینکه همه تلاشم در سال‌های اخیر این بوده تا از بانوان شایسته در سمت‌های مدیریتی استفاده شود، یادآور شد: انتصاب قائم مقام وزیر، عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران (در تاریخ صنعت نفت بی‌سابقه بوده است) و رئیس حسابرسی داخلی برخی از سمت‌های بالای مدیریتی است که در سال‌های اخیر به بانوان شایسته سپردم.

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در استفاده از بانوان در سمت‌های مدیریتی نسبت به دو شرکت دیگر وزارت نفت وضع بهتری دارند، تاکید کرد: البته در این زمینه هیچ منتی بر سر بانوان نیست، زیرا مدیرانی که برای این سمت‌ها انتخاب شدند، شایسته و توانمند هستند و اگر در این سمت‌ها قرار نمی‌گرفتند در حق‌شان بی‌انصافی کرده بودیم.

زنگنه، ایجاد تبعیض را به دلیل جنسیتی نادرست عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده است محدودیت حضور خانم‌ها در بسیاری از بخش‌های صنعت نفت برداشته شود، تصریح کرد: البته در برخی مشاغل همانند کار کردن در سکوها برای حضور بانوان محدودیت وجود دارد.

خانم و آقا نداریم، هیچکس را تبدیل وضعیت نمی‌کنیم

وی در واکنش به برخی گلایه‌ها درباره تبدیل وضعیت نشدن بانوان صنعت نفت، یا موافقت نکردن با درخواست انتقال آنها به کلانشهرها هم اظهار کرد: ما یک قاعده عمومی داریم و آن این است که هیچکس را تبدیل وضعیت نمی‌کنیم و فعلا نیز استخدام رسمی نداریم. اینطور نیست که آقایان را تبدیل وضعیت کنیم و بانوان را تبدیل وضعیت نکنیم.

وزیر نفت ادامه داد: درباره انتقال به کلانشهرها نیز این موضوع مصداق پیدا می‌کند. اینگونه نیست که ما مردها را انتقال دهیم و خانم‌ها را نپذیریم. دلیل آن نیز این است که ما آن فرد را به‌عنوان نمونه برای عسلویه استخدام کردیم، بنابراین حضورش در تهران موضوعیت ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از کارها با دستور حل نمی‌شود و به شایستگی بانوان بستگی دارد، یادآور شد: در بحث قراردادهای نفتی دو نفر از بانوان با وجود آنکه در شرایط سخت قرار داشتند و یک نفر از آنها در روزهای آخر بارداری بود و دیگری فرزند 1.5 ساله داشت با تعصب، دلسوزی، شایستگی و تا دیروقت کارهایی را که به آنها سپرده شده بود با جدیت انجام دادند و اکنون نیز با تعصب کارشان را انجام می‌دهند.

زنگنه با بیان اینکه ما در صنعت نفت به دلیل تحریم گرفتار دوران سختی شدیم و باید همه تلاش کنیم از این شرایط عبور کنیم، تصریح کرد: درآمدها و وضعیت زندگی مردم دچار مشکل شده است و باید با کار و تلاش بیشتر از این شرایط به خیریت، خوبی و سربلندی عبور کنیم.

در پایان این آیین، از خانم‌ها زرین کاووسی‌نسب، نسرین محمدی، تالین منصوریان، زهرا گودرزی، المیرا فتاحی، صدیقه خزائی، لاله صادقی، رویا مرادیانیان، شهلا رحیمی و سید طاهره سید مومنی به‌عنوان مدیران برتر صنعت نفت قدردانی شد

  • منبع خبر : شانا