اگر شیوه مصرف را اصلاح نکنیم، آسیب‌های فراوانی خواهیم دید
اگر شیوه مصرف را اصلاح نکنیم، آسیب‌های فراوانی خواهیم دید
وزیر نیرو از تشکیل کارگروهی متشکل از انجمن‌های فعال برای عملیاتی شدن ایده‌های بخش خصوصی و حل مسایل در زمینه تجدیدپذیرها خبر داد

به گزارش نبض انرژی، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست با فعالان بخش خصوصی با عنوان فرصت‌ها و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران گفت: برای یافتن سازوکار حل مسئله سوخت، صرفه‌جویی در سوخت، بخش توزیع و انتقال، صادرات و رسیدگی به پیشنهادها و ایده‌های بخش خصوصی، کارگروهی را با حضور انجمن‌های فعال تشکیل خواهیم داد.
وی با بیان اینکه درصدد حل مسایل در زمینه تجدیدپذیرها هستیم، افزود: موضوع تجدیدپذیرها را به جد دنبال خواهیم کرد و این را یک نجات در موضوع انرژی می‌دانیم.
وزیر نیرو ادامه داد: رایگان شدن آب و برق مدارس ممکن است کمک اندکی به آموزش و پرورش باشد، اما هزینه سنگینی برای جامعه ایجاد می‌کند، از این حیث که در حالی‌که این کالا رایگان است باید به فرزندانمان مصرف درست را آموزش دهیم؛ همانگونه که اگر آب کشاورزی رایگان باشد نمی توان از کشاورز انتظار صرفه جویی داشت.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ مصرف در کشور را اصلاح کنیم، وزارت نیرو یکی از میدان‌هاست و اگر شیوه مصرف را با کمک تمامی ارگان‌ها اصلاح نکنیم، آسیب‌های فراوانی خواهیم دید.
اردکانیان موضوع بدمصرفی در کشور را فرهنگی و اخلاقی دانست و اظهار کرد: اگر این مشکل اصلاح شود، نقطه روشنی در اصلاح مجموعه عادات مصرفی کشور شکل خواهد گرفت.
وزیر نیرو تحریم‌های اقتصادی را برگرفته از همین نقطه ضعف کشور عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی، گرانبهاترین و ارزشمندترین منبع تجدیدپذیر در کشور است که پایه گذاران تحریم ها روی سرگرم کردن این قشر عظیم برای جلوگیری از پیشرفت آن برنامه ریزی می کنند.
وی همچنین تفکر بخشی را یکی دیگر از نقاط ضعف کشور دانست و عنوان کرد: در صورتی که همه دستگاه های دولتی بتوانیم به یک تابع هدف مشترک دست یابیم، همه این مشکلات حل شدنی است.

  • منبع خبر : وزارت نیرو