برگزاری 25 هزار نفرساعت دوره‌های آموزشی اصول ایمنی در سال 97
برگزاری 25 هزار نفرساعت دوره‌های آموزشی اصول ایمنی در سال 97
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران از برگزاری 25 هزار نفرساعت دوره‌های مختلف آموزش HSE در سال 97 خبر داد و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ HSE برای پیمانکاران صنعت گاز ضروری است.

به گزارش نبض انرژی، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور در حاشیه دوره آموزش سراسری «اطفای حریق» در شرکت پالایش گاز فجرجم از برگزاری 25 هزار نفر ساعت دوره‌های مختلف آموزش بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در سال 97 خبر داد و گفت: شرکت ملی گاز ایران در سال 1395، 19 هزار نفر ساعت دوره آموزشی رایگان اصول ایمنی برای نیروهای پیمانکار این صنعت برگزار کرده و اکنون این رقم به 25 هزار نفر ساعت رسیده است.

وی نهادینه‌سازی فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سطح پیمانکاران به عنوان بازوهای اصلی اجرایی شرکت ملی گاز ایران را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: پیمانکاران در برون‌سپاری فعالیت‌ها باید آموزش لازم را ببینند. تحقق برون‌سپاری نیازمند پیش‌بینی‌های دقیق به‌ویژه مهیا کردن سازوکار انتقال تجربه‌ها در زمینه فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط زیست به پیمانکاران و مشاوران است.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز تاکید کرد: این شرکت در برنامه‌های برون‌سپاری خود در کنار ذی‌نفعان و پیمانکاران است و با انتقال تجربه به آنها ریسک کار را پایین می‌آورد و مسئولیت‌پذیری خود را رها نخواهد کرد.

وی شرایط بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت گاز را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: عبور از کمیت به کیفیت، حضور قدرتمند در عرصه‌های جهانی و رسیدن به «مهندسی بهره‌برداری» از جمله اقدام‌هایی است که پس از 50 سال از تاریخ این شرکت، اکنون اجرایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، دوره دو روزه آموزش خاموش کردن آتش مخازن با حضور بیش از 50 نماینده واحدهای بهداشت، ایمنی و وحیط زیست پالایشگاه‌های گاز کشور و همچنین ستاد انتقال گاز و منطقه 3 انتقال گاز در مرکز آموزش شهید بهشتی جم به برگزار شد.

  • منبع خبر : شانا