ساخت توربین‌های ۳۰۰ مگاواتی در کشور
ساخت توربین‌های ۳۰۰ مگاواتی در کشور
یک مقام مسئول گفت: توربین‌های بزرگ مقیاس در داخل کشور تولید می‌شوند که اگر بالاتر از آن هم نیاز باشد، به بازار‌های جهانی ارائه خواهیم کرد.

عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به توربین‌های گازی در جهان گفت: خوشبختانه کشور ما از نظر ساخت توربین‌های گازی دارای فناوری جهانی است.
به گزارش نبض‌انرژی،او ادامه داد: ما امروز جزء معدود کشور‌هایی هستیم که توان طراحی و تولید توربین در ابعاد مختلف  از مقیاس‌های کوچک تا بزرگ را داریم، خوشبختانه این فناوری در کشور بومی شده است و ما ظرفیت فوق العاده ارزشمندی در این زمینه داریم.
مدیر عامل گروه مپنا افزود:  در حال حاضر توربین‌های بزرگ در مقیاس ۳۰۰ مگاوات را در داخل کشور داریم و اگر بالاتر از آن هم نیاز باشد تولید و به بازار‌های جهانی ارائه خواهیم کرد و همچنین  توان تولید مقیاس متوسط را هم داریم و به طور کلی با کشور‌های دیگر هم در حال رقابت هستیم.

علی آبادی با بیان اینکه توربین گازی یکی از افتخار آمیزترین تولیدات بشر است که بیشترین خدمت را به ما می‌کند، گفت: این توربین در هواپیماها و کشتی‌ها تولید برق را تامین می‌کند و ما امروز اعلام می‌کنیم که کشورمان در این زمینه دارای فناوری است.

مدیر عامل مپنا ادامه داد: این توربین متناسب با نیاز کشور و برای توسعه آینده و ارتقای صنعت برق کشور تولید شده است و این توربین ماشینی نیست که به صورت اتفاقی تولید شده باشد بلکه طراحی برای آن صورت گرفته و برای جایگزین کردن توربین‌های فعلی در درازمدت در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: هدف افزایش راندمان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد بوده است و از این جهت اقدام بسیار مهمی است. علاوه بر این از نظر ابعاد این توربین به گونه‌ای طراحی شده که وضعیت شبکه ما را به هم نزند، ضمن اینکه افزایش توان به اندازه‌ای خواهیم داشت که شبکه بتواند آن را جذب کند.